צמודים לפסגה: צפו ב-1:3 של מכבי על חיפה


פרי גיים

הקלאסיקו של הכדורגל הישראלי טייק 2. מכבי תל אביב יצאה למשחק חוץ בסמי עופר מול מכבי חיפה במסגרת המחזור ה-18 בליגת העל. במשחק שינעל את המחזור הצהובים יכולים להשוות את מספר הנקודות עם המוליכה הפועל ב"ש.

מחזור 18 | תקציר הניצחון על מכבי חיפה

ג'ורדי קרויף נאלץ להסתדר ללא אלי דסה ושרן ייני בסגל. יובל שפונגין חזר ל-11 הפותחים כמו גם אופיר דוידזאדה.

מחצית ראשונה

פתיחה קטלנית של מכבי ו-וידאר קיארטנסון. אחרי 13 שניות בלבד האיסלנדי העלה את הצהובים ליתרון 0:1 אחרי שהשתלט על כדור עומק לרחבה של יפה, הקפיץ מעל דוס סנטוס ומהאוויר ירה אל החיבורים. 0:1 לצהובים. 

 

חיפה כמעט ואיזנה מבעיטה של קאיו בדקה ה-10 אבל ראייקוביץ' היה במקום. בלקמן וקיארטנסון ניסו שוב למצוא את המסגרת של גלזר ולא היו רחוקים מהשני במשחק. בזמן שחיפה ניסתה למצוא פרצה בהגנה של הצהובים, דווקא ההתקפות המהירות של מכבי הפכו למסוכנות ורק חוסר הדיוק בבעיטה האחרונה מנע שער שני לפני המחצית.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. ריקן היה הראשון לסכן את השער של חיפה במחצית השנייה בבעיטה מ-16 מטרים. גלזר היה במקום. 

בדקה ה-54 מכבי רשמה מתפרצת כמו בספרים. מיכה החל במהלך עם מסירה גאונית לריקן, הקשר רץ לעומק, השאיר לקיארטנסון והאיסלנדי נעץ את זה ברשת של גלזר. 0:2 מכבי.

בלקמן היה קרוב פעמיים לעלות את מכבי ל-0:3 אבל הרגל המסיימת לא הייתה חדה מספיק. בדקה ה-66, רוקאביצה ניצל פירצה בהגנת הצהובים וצימק מקרוב 2:1. בדקה ה-69 ערכה מכבי חילוף ראשון במשחק כשאבי ריקן פינה את מקומו לטובת כריסטיאן באטוקיו.

למרות השער המצמק מכבי המשיכה לנסות ולהכריע את המשחק עם שער שלישי. באטוקיו, קיארטנסון ובלקמן נעצרו אצל גלזר שמנע את השלישי בבעיטות של השלושה. 

בדקה ה-84, כובש הצמד, וידאר קיארטנסון, פינה את מקומו לטובת אלירן עטר. ודקה אחת לאחר מכן, ניק בלקמן פרץ לרחבה, העביר רוחב, וכריסטיאן באטוקיו רשם את שער הבכורה שלו במדי מכבי עם בעיטה חדה לפינה ופנימה. 1:3 למכבי.

בסיום המשחק מכבי רשמה ניצחון גדול בסמי עופר ומחקה את הפער בצמרת מהפועל ב"ש.