מכבי ׳שחר׳ גברה 1:3 על בית״ר ירושלים


מחזור 16 בליגת העל לנוער, מכבי תל אביב ׳שחר׳ יצאה למשחק חוץ בירושלים למשחק השלמה במסגרת ליגת העל לנוער. הצהובים הגיעו מהמקום ה-5 בטבלה (ומשחק חסר) עם שישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים, מנגד בית״ר ירושלים הגיעו למפגש מהמקום ה-13 (משחק חסר) כשבמאזנם 3 ניצחונות ליגה בלבד. מאמן הקבוצה, גיא צרפתי, בחר לפתוח בחלק הקדמי עם אילון אלמוג, מופלח שלאעטה וויליאם אגדה.

ההרכב המלא: דניאל פרץ, עמית גלזר, אלון שטרוזברג, פאדי נג'אר, יואב הופמייסטר, תמיר גלזר, תומר אלטמן, פרינס תומס, מופלח שלאעטה, אילון אלמוג, וויליאם אגדה.

מחצית ראשונה
המשחק החל בשליטה של מכבי, כבר בדקה ה-1 הזדמנות כפולה לצהובים, מסירה לא טובה של הגנת בית״ר לכיוון השוער, מצאה את ויליאם אגדה מוכן שהשתלט על הכדור חלף על פני שוער היריבה ובעט, אך הכדור פגש את הקורה, את הריבאונד קלט אילון אלמוג שבעט לכיוון השער והכדור נבלם על ידי ההגנה המקומית.

המשך המחצית הייתה בשליטה של החניכים של גיא צרפתי, פרינס תומס ניסה את מזלו מחוץ לרחבה אך הכדור לא פגש את הרשת. הדקות חולפות ומצב נוסף לזכות מכבי, חילופי מסירות של הצהובים השאירו את אלטמן פנוי מחות לרחבה, הקשר בעט למסגרת אך השוער הבית״רי הדף את הכדור, מופלח שלאעטה השתלט על הריבאונד וגם הוא מצא את שוער היריבה מוכן להדוף את הכדור.

לאחר כל המאמצים לכיבוש דווקא הגול הגיע מהצד השני, ההתקפה המקומית האחת מההתקפות המתפרצות מצאה את הרשת, רועי פדידה הצליח לכבוש לרשת של הצהובים בשער גבולי. שופט המשחק קבע שהכדור עבר את קו השער. 0:1 לבית״ר. חוץ מהשער המקומיים לא הצליחו לסכן יותר מדי את השער של דניאל פרץ שהמשחק שלהם מתבסס על התקפות מתפרצות. מכבי שולטת בקצב המשחק ומחזיקה בכדור אך התוצאה נשארת זהה במחצית.

מחצית שנייה
המחצית השנייה המשיכה בשליטה של מכבי, החניכים של גיא צרפתי המשיכו לשחק בשיטת המשחק שלהם וזה השתלם. הצהובים השיגו את שער השיוויון במהלך מתוכנן. מסירה קצרה מכדור חופשי אל עבר האגף, השאירה את הקיצוני פנוי למסירת רוחב אל עבר המרכז, ויליאם אגדה היה ברחבה כדי לבעוט פנימה. מכבי משווה את התוצאה ל-1:1.

מכבי המשיכו להניע את הכדור כדי למצוא את השער השני וזה קרה במתפרצת קטלנית, כדור עומק נהדר מהקישור מצא את מופלח שלאעטה במצב של אחד על אחד מול השוער, הקיצוני לא התבלבל ומצא את הפינה. שער חשוב שהופך את התוצאה, 1:2 למכבי.

הדקות חולפות והלחץ הצהוב ממשיך, משחק מעבר מצוין של הקבוצה תרם לכך שאייל חן שנכנס כמחליף העביר כדור רוחב מצוין מהאגף, אילון אלמוג הצליח לכבוש מקרוב ולהגדיל את התוצאה 1:3 למכבי. לקראת סיום המשחק המארחים ניסו לצמק את התוצאה, בלבלול בהגנה הצהובה הביא להזדמנות לבית״רים, הם לא הצליחו לנצלה והתוצאה נשארה זהה, 1:3 למכבי גם בסיום. הניצחון מקרב את הצהובים לנקודה אחת מהמקום ה-1 בטבלה.