שומרים על הפסגה: צפו ב-0:2 של מכבי על עכו


פרי גיים

שבוע אחרי שהעפילה למקום הראשון עם הניצחון על הפועל ב"ש, מכבי תל אביב יצאה למשחק חוץ במסגרת המחזור ה-22 נגד הפועל עכו שנלחמת על הישרדותה בליגת העל העונה.

באים לחגיגת פורים לפני המשחק נגד הפועל רעננה? כל הפרטים בפנים

מחזור 22 | תקציר הניצחון על הפועל עכו

 

קרויף נאלץ להסתדר בסגל חסר ללא אייל גולסה ושרן ייני הפצועים. יובל שפונגין ירצה עונש הרחקה וגם הוא מחוץ לסגל הצהובים. קרויף ערך מספר שינויים בהרכב, כשפתח עם ברק יצחקי , ניק בלקמן ווידאר קיארטנסון בחלק הקידמי. כריסטיאן באטוקיו פתח בקישור יחד עם דור מיכה ודור פרץ. טל בן חיים פתח בשליישה האחורית.

מחצית ראשונה

כבר אחרי דקה אחת בלבד משריקת הפתיחה, קיארטנסון רשם החמצה ראשונה כשבעט מ-7 מטרים כדור סמוך לקורה של עכו. דקה חלפה וז'אן סילבן באבין הספיק להדביק כדו לקורה השמאלית של עכו.

מן העבר השני, בן אז'ובל הצליח לגרום לראייקוביץ' למתוח את איבריו אחרי שבעט בסיבוב כדור שהכניס לו גבי קניקובסקי. בדקה ה-22 ראייקו רשם את אחת ההצלות הגדולות שלו עד עכשיו אחרי שבלם נגיחה של אז'ובל מ-4 מטרים. 

בדקה ה-30 קיארטנסון הדביק כדור נוסף לקורה הימנית של עכו אחרי שהשתחרר מהמגן שלו ובעט מ-16 מטרים מסובב לפינה. העמוד הציל את עכו מספיגה בפעם השנייה במשחק.

מכבי המשיכה לנסות ולמצוא פירצה בהגנה של עכו אבל התקשתה למצוא את הרשת. מן העבר השני, חלוץ עכו, פטר, כמעט והכניע את ראייקוביץ' רגע לפני הירידה למחצית אחרי שהשתלט על כדור שהוקפץ מעל באבין וניסה להכניע את השוער הסרבי בבעיטה מחוץ לרחבה. בסיום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו ללא שערים.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים בהרכב שתי הקבוצות. בדקה ה-56 שרק זיו

אדלר לבעיטת עונשין מ-11 מטרים לזכות מכבי אחרי עבירה על ניק בלקמן, אך אחרי התייעצות עם הקוון בחר אדלר לבטל את הפנדל.

דקה לאחר מכן החליט אדלר להרחיק את ברק יצחקי אחרי שלטענתו ביצע עבירה ללא כדור בשחקן עכו. בדקה ה-65 זוב ראייקוביץ' הציל את מכבי מספיגה אחרי שאז'ובל ניצל טעות של טיבי ובעט מהאוויר. הסרבי היה במקום והדף.

קרויף הגיב בשני חילופים כאלירן עטר נכנס על חשבונו של וידאר קיארטנסון ואבי ריקן נכנס על חשבונו של טל בן חיים. בדקה ה-76 החילוף של קרויף עשה את שלו. בלקמן השתלט על כדור ליד הרחבה ובעט לפינה, שוער עכו הדף לרגליים של עטר שבעט מ-6 מטרים פנימה! 0:1 למכבי. 

3 דקות לאחר מכן שוב שרק זיו אדלר לפנדל אחרי עבירה על בלקמן. הפעם השופט לא חזר בו בהחלטתו ובלקמן עצמו דייק מהנקודה הלבנה. 0:2 למכבי!

לקראת סיום המשחק ערף קרויף את החילוף האחרון עם שילובו של ארון שוינפלד במשחק על חשבונו של בלקמן.

בסיום המשחק הצהובים חוזרים עם 3 נקודות חשובות לתל אביב ועם שבוע נוסף בראש הטבלה.