מכבי נכנעה 1:0 להפועל רעננה


פרי גיים
המחזור ה-23 של ליגת העל יצא היום (שבת) לדרך עם משחק בו אירחה מכבי תל אביב את הפועל רעננה באיצטדיון בנתניה. הצהובים הגיעו להתמודדות כשהם מדורגים במקום הראשון בליגה והמאמן ג'ורדי קרויף בחר להציב הרכב שכלל את אלירן עטר, ניק בלקמן ווידאר קיארטנסון בחלק הקדמי. יובל שפונגין חזר מהשעיה הישר ל-11 של המאמן, שגם ציוות פעם נוספת את ז'אן סילבן באבין ואיתן טיבי כבלמים.

מהעבר השני, רעננה הגיעה כשהיא עסוקה במאבקי תחתית ורחוקה 2 נקודות מהקו האדום. המאמן מנחם קורצקי העלה בחוד את שמעון אבוחצירה ורועי זיקרי, כאשר בן בנימין ונמניה ניקוליץ' החזיקו את מרכז השדה של הקבוצה מהשרון.

מחצית ראשונה
מכבי החלה את המשחק במערך של יהלום במרכז השדה ושני חלוצים ובדקה ה-5 גם איימה לראשונה על השער עם בעיטה של עטר החוצה. שתי דקות עברו ורעננה קיבלה הזדמנות גדולה לעלות ליתרון אך ראיקוביץ' עצר את אבוחצירה באחד על אחד. עוד דקה עברה וחלוץ האורחת שוב יכול היה לכבוש לאחר כדור קרן תועה, אך בעט החוצה. הדקות הבאות התנ

הלו בשליטה של מכבי שניסתה למצוא פירצה מול ההגנה המעובה של היריבה.

אלא שאחרי שבדקה ה-29 דווקא רעננה עלתה ליתרון אחרי התקפה מתפרצת מהירה, שהסתיימה אצל זיקרי. ראיקוביץ' עוד הצליח לעצור את הבעיטה הראשונה של החלוץ, אך הוא הגיע לריבאונד ושלח אותו פנימה. בדקה ה-31 קיארטנסון קיבל כדור ברחבה לאחר הוצאת חוץ מהירה של דוידזאדה, אך הבעיטה שלו חלפה מעל המשקוף. מכבי המשיכה לתקוף ובדקה ה-35 נגיחה של באטוקיו ממצב לא רע הלכה לידיו של השוער ויסקארה. עד לסיום המחצית שחקניו קרויף המשיכו בלחץ אך לא מצאו את הרשת של האורחת.

מחצית שניה
גם המחצית השניה החלה עם שליטה די מוחלטת של מכבי, כאשר קרויף עדיין לא ביצע חילופים. בדקה ה-55 מכבי הגיעה למצב טוב לאחר חטיפת כדור של מיכה ומסירה לעטר, שהחמיץ את המסגרת במעט. בדקה ה-61 אלי דסה חזר מהפציעה כאשר החליף את אופיר דוידזאדה. מכבי התעוררה ודקה לאחר מכן עטר הגיע לאחד על אחד מול השוער, ניסה להקפיץ אבל ויסקארה הדף את זה. הלחץ נמשך ובדקה ה-64 מיכה הגיע למצב נהדר לאחר נגיחה של באבין לרוחב השער, אלא שהכדור שלו פגש רק את הרשת החיצונית. 

קרויף המשיך לבצע שינויים ובדקה ה-68 ריקן החליף את שפונגין. שניות לאחר שנכנס ריקן קיבל מסירה מעטר, בעט ממצב קורץ מאוד, אבל פיספס את המסגרת בסנטימטרים. מכבי ייצרה לחץ כבד על השער גם בדקות הבאות, אך נגיחות שלה לאחר הרמות לרחבה לא הצליחו להגיע למסגרת. 6 דקות לסיום גם בלקמן הגיע להזדמנות מצויינת לאחר מסירה של באטוקיו, אך הגנת רעננה הצליחה לבלום את הבעיטה שלו.