מוכנים לפלייאוף: 0:2 למכבי על פ"ת, שער ענק לריקן


פרי גיים
רגע לפני שהפלייאוף העליון ייצא לדרך בסוף השבוע הקרוב, מכבי תל אביב נעלה הערב (שני) את העונה הסדירה במשחק בו אירחה את מכבי פ"ת באיצטדיון בנתניה. הצהובים הגיעו להתמודדות לאחר ה-0:0 מול מ.ס אשדוד במחזור הקודם והמאמן ג'ורדי קרויף ביצע מספר שינויים כאשר אייל גולסה, דור פרץ ווידאר קיארטנסון קיבלו את המקום ב-11. מהעבר השני פ"ת הגיעה בידיעה כי לא תהיה בפלייאוף העליון, אך גם במרחק משמעותי מהקו האדום. יוסי בניון, שכבש 4 שערים ב-5 משחקים, פתח בהרכב של המאמן שרון מימר. בנוסף גם מנור סלומון הוצב בחוליית הקישור של המלאבסים. מנגד, מלך השערים של הקבוצה, לידור כהן, נעדר.

מחצית ראשונה
מכבי החלה את המשחק טוב וכבר בדקה ה-2 מצאה את הרשת אחרי הרמה של גולסה לבלקמן, אלא שהכדור פגע בידו של החלוץ בדרך לרשת והשופט לירן ליאני פסל את השער. 4 דקות לאחר מכן גם פ"ת איימה על השער עם בעיטה חופשית של סומא שחמקה החוצה. בדקה ה-8 הגיע תורו של מיכה לכבוש לאחר כדור קרן, אך השער נפסל בטענה מוצדקת לנבדל. הלחץ של הצהובים נמשך ובדקה ה-17 כבר הגיע שער חוקי שהעלה אותם ליתרון. שיתוף הפעולה בין דסה לקיארטנסון הוביל מסירה של המגן מימין, החלוץ המשיך עם נגיעה ששלחה את הכדור לעמוד ופנימה.

גם בדקות הבאות מכבי חיפשה שערים נוספים ו-3 דקות לאחר הכיבוש של קיארטנסון ריקן שיגר בעיטה חזקה משלו שגינזבורג הדף. בדקה ה-23 סולומון הגיע לחצי הזדמנות אך הפעם הגיע תורו של ראיקוביץ' להדוף. שתי דקות לאחר מכן בלקמן קיבל צ'אנס נהדר להכפיל באחד על אחד מול השוער, אך יציאה טובה של האחרון מנעה שער. 9 דקות להפסקה ריקן חטף כדור בחלק המגרש של פ"ת והוציא רוחב לבלקמן. החלוץ המשיך עם בעיטה חדה שחלפה סמוך לעמוד. 2 דקות לפני ההפסקה יוסי בניון פרץ מהמרכז ושיחרר בעיטה מכ-20 מטרים, אך זה פיספס את המסגרת הצהובה. רגע לפני ההפסקה מכבי השיגה את השער השני, ובסטייל. ריקן השתלט על הכדור לאחר קרן, חתך משמאל לימין ומפינת הרחבה שיחרר טיל אדיר ברגל ימין, החלשה שלו, למשקוף בחיבורים הרחוקים ופנימה. שער ענק לקשר, 0:2 למכבי בהפסקה. 

מחצית שניה
המחצית השניה החלה בקצב נמוך יותר כאשר במהלך הדקות הראשונות שתי הקבוצות לא הצליחו להגיע למצבים משמעותיים ליד השערים. מימר החליט לרענן את ההרכב שלו עם שני חילופים כאשר הצעירים עידן אהדנני ותאי בריבו קיבלו הזדמנות לעלות מהספסל. בדקה ה-67 גם קרויף רענן את השורות והכניס את חוסה רודריגס במקומו של אבי ריקן. דקה עברה ומיכה הכניס כדור עומק גאוני לדסה שבעט במצב של אחד על אחד מול גינזבורג אך השוער הדף לקרן. הצהובים המשיכו לתקופ ובדקה ה-72 קיבלו פנדל לאחר שגולסה הוכשל ברחבה על ידי סומא. ניק בלקמן לקח את הבעיטה, אך שלח את הכדור למרכז השער וגינזבורג הדף. 16 דקות לסיום גידי קאניוק עלה להופעת הבכורה שלו כשהחליף את אייל גולסה. 2 דקות לאחר מכן גם אלירן עטר נכנס כשהחליף את קיארטנסון.