מכבי נכנעה 2:1 להפועל חיפה


פרי גיים
אחרי שסיימה את העונה הסדירה של ליגת העל במקום השלישי, מכבי תל אביב החלה הערב (ראשון) את המאני טיים של העונה – הפלייאוף העליון. הצהובים אירחו באיצטדיון בנתניה את הפועל חיפה למשחק במסגרת המחזור ה-27 כאשר המאמן ג'ורדי קרויף בחר להמשיך עם הרכב דומה לזה שניצח את מכבי פ"ת במחזור הקודם. המשמעות היתה שוידאר קיארטנסון וניק בלקמן המשיכו להוביל את החלק הקדמי ואילו דור פרץ, אבי ריקן ואייל גולסה הוצבו בקישור. הבעלים מיץ' גולדהאר, שנחת לאחרונה לישראל, הגיע כמובן גם למשחק וזכה לתשואות מאלפי האוהדים ביציעים. 

מהעבר השני, הפועל חיפה הגיעה למשחק מהמקום הרביעי ולאחר שהשיגה 0:1 דרמטי על מ.ס אשדוד בשבוע שעבר. ראדו גינסארי, שנעדר מההפסד 4:0 למכבי בסיבוב השני, היה הפעם ב-11 של ניר קלינגר. עדן בן בסט ואלון תורג'מן הובילו את ההתקפה ובצד ההגנתי פתחו הבלמים גבריאל תמאש וניסו קפילוטו.

מחצית ראשונה
מגיעה החלה את המשחק עם שליטה די ברורה במרכז השדה, אך ההזדמנות הראשונה (10) היתה שייכת דווקא לאורחים לאחר שגינסארי בעט ממצב לא רע מעל השער. בדקה ה-15 מכבי הגיעה למצב ראשון וגם כבשה. מיכה שלח כדור עומק נהדר מעל ההגנה, אלי דסה הסתנן ובנגיחה לא ממש אופיינית נגח מעל שטקוס ופנימה. בדקה ה-21 דסה כמעט סייע ליצור את השער השני עם מסירת עומק אדירה לקיארטנסון, אך יציאה של השוער והדיפה מנעה מהאיסלנדי לכבוש ממצב של אחד על אחד. 

הצהובים המשיכו להיראות טוב ובדקה ה-29 דסה שלח מסירה טובה לריקן, שממצב קורץ בעט מעט מעל המשקוף. בדקות הבאות הגיעו תורם של גולסה (35) ופרץ (42) לנסות את מזלם עם בעיטות מסף הרחבה, אך שטקוס הגיב טוב ועצר גם את זה.

מחצית שניה
מצבים לא ממש היו בפתיחת המחצית השניה, בה האירוע המשמעותי הראשון היתה פציעה של רוסלן ברסקי האורח, שהוחלף בדקה ה-56 במקסים פלקושצ'נקו. בדקה ה-58 חיפה התקרבה לשיוויון לאחר שתורג'מן קיבל את הכדור ברחבה ובעט שטוח, אבל ראיקוביץ' היה במקום וקלט. האיום הבא על השער היה שייך לדסה שניסה את כוחו ממרחק, אך ירה מעל השער (63). 5 דקות לאחר מכן חיפה השיגה שער שיוויון. פלקושצ'נקו קיבל את הכדור כ-25 מטרים מהשער ושלח בעיטה חזקה, הכדור שלו הוסט מעט, ראיקוביץ' רק נגע וזה חדר לרשת. 

בדקה ה-71 קרויף רענן את השורות עם שני חילופים כשעטר ודוידזאדה נכנסו במקומם של בלקמן ושפונגין. 13 דקות לסיום מכבי ייצרה מצב נוסף אחרי הרמה של מיכה משמאל ונגיחה של ריקן מזווית די קשה. החילוף האחרון של הצהובים היה הכנסתו של רודריגס במקום ריקן בדקה ה-79. מכבי ניסתה להשיג שער ניצחון אך בדקה ה-90 ספגה שער את השער השני לאחר התקפה של חיפה, בסיומה הכדור הגיע אל מגרלשווילי בתוך הרחבה והמגן המשיך עם נגיעה מהאוויר לרשת. 1:2 להפועל חיפה בסיום.