מכבי והפועל חיפה נפרדו בתיקו 2:2


פרי גיים

אחרי ששבו למסלול הניצחונות במחזור האחרון, מכבי תל אביב יצאה למשחק חוץ אחרון העונה בסמי עופר כשהתארחה אצל הפועל חיפה במחזור ה-32 בליגת העל.

ג'ורדי קרויף נאלץ להסתדר בסגל חסר. דור פרץ, אלי דסה (צהובים) וברק יצחקי (הרחקה) נעדרו. אל הרשימה הצטרפו שרן ייני וכריסטיאם באטוקיו הפצועים.

העדרויות הללו אילצו את קרויף לערוך מספר שינויים בהרכב מזה ששיחק נגד במחזור האחרון ובנוסף לצרף לסגל הרחב את תומר אלטמן ותומס פרינס (הופעת בכורה בסגל) ממחלקת הנוער. 

המשחק נפתח בדקת דומיה לזכרם של קורבנות אסון השיטפון שארע ביום חמישי בדרום הארץ.

מחצית ראשונה

כבר בדקות הראשונות של המשחק נרשמו הזדמנות לכל קבוצה. מצד אחד אבי ריקן הציל מקו השער נגיחה של עדן בן בסט, ומן העבר השני, ריקן היה גם מי שניסה את כוחו בבעיטה מ-17 מטרים אל עבר שערו של שטקוס.

אחרי דקות בהן חיפה שלטה במשחק, הצהובים החלו להשתלט על מרכז השדה ולחצו יותר את שערו של שטקוס. ככל שחלפו הדקות המשחק הפך להיות יותר וותר שקול ושתי הקבוצות התקשו ליצר מצבים. בסיום שתיהן ירדו למחצית ללא שערים.

מחצית שנייה

המחצית נפתחה ללא שינויים בהרכב. כבר בהתקפה הראשונה סחט שוינפלד כדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה של תמאש. אצילי ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה ודייק. שער שלישי ברציפות לאצילי. 0:1 למכבי. 

בתוך דקה שוינפלד מצא את עצמו פעמיים במצב של בישול והבקעה. בפעם הראשונה לא דייק בכדור רוחב ובפעם השנייה הבעיטה שלו חמקה מהקורה.

אצילי היה קרוב להשלים צמד עם בעיטה נהדרת שסחטה הצלה גדולה של שטקוס.

בדקה ה-74 קרויף הוציא את אצילי והכניס במקומו של גידי קאניוק. בדקה ה-81, שוינפלד, הדומיננטי על המגרש, מסר כדור עומק נהדר לבלקמן שהצליח לחלוף על פניו של שטקוס ולגלגל את הכדור פנימה. 0:2 מכבי. 

בדקה ה-88 עדן בן בסט סיים התקפה מהירה של הפועל חיפה עם בעיטה מ-16 מטרים פנימה. 1:2 למכבי. בדקה ה-90 שוינפלד הותיר את מכבי ב-10 שחקנים אחרי שספג כרטיס צהוב שני.

בתוך תוספת הזמן בן בסט כבש את השער השני שלו במשחק וקבע תיקו 2:2 דרמטי.  הפער מהמקום הרביעי נותר נקודה אחת.