צפו: 0:2 חשוב למכבי על נתניה, שער אדיר לאצילי


פרי גיים
מכבי תל אביב חזרה הערב (שני) לאיצטדיון בנתניה שם אירחה את מכבי נתניה למשחק במסגרת המחזור ה-33 של הפלייאוף העליון של ליגת העל.

מבחינת שתי הקבוצות היה מדובר בקרב ישיר על המקום שמוביל בסיום העונה למוקדמות הליגה האירופית, כשעל הדרך הצהובים של ג'ורדי קרויף קיוו לחזור למסלול הניצחונות לאחר ה-2:2 הדרמטי מול הפועל חיפה. המאמן החזיר להרכב הפותח את וידאר קיארטנסון, שפתח בחלק הקדמי לצד עומר אצילי ודור מיכה. אלי דסה שסיים לרצות עונש השעיה חזר ל-11.

מהעבר השני נתניה הגיעה לאחר ניצחון 1:4 על בית"ר ירושלים במחזור הקודם. הערב המאמן סלובודן דראפיץ' נאלץ להסתדר ללא מלך השערים של ליגת העל, דיא סבע, שנעדר בשל הרחקה. נתניה חסרה גם את ויקי כחלון ומנגד מי שקיבל את הקרדיט ב-11 היה ג'ייק רוזנסקי.

מחצית ראשונה
המשחק החל עם קצב לא ממש גבוה, אך עם אמוציות בשני צידי המגרש כשטל בן חיים ושפונגין ספגו כרטיסים צהובים מוקדמים. ב-20 הדקות הראשונות המצב הטוב ביותר היה שייך לרמזי ספורי שהגיע לצ'אנס לא רע מול ראיקוביץ', אך השוער הצליח להדוף.

המשחק המשיך להיות די עצבני גם בדקות הבאות כששתי הקבוצות מתקשות לייצר מצבים מסוכנים ליד השער. הנסיונות הבולטים היו שייכים לערן לוי עם שתי בעיטות חזקות ממרחק ובצד השני גם אצילי ניסה את מזלו אך עמוס היה במקום. דקה לפני הירידה להפסקה שפונגין נאלץ לצאת בשל פציעה והוחלף באופיר דוידזאדה. 

מחצית שניה
המשחק השקול נשמר גם בפתיחת המחצית השניה והתנהל בעיקר במרכז השדה. בדקה ה-56 מכבי הגיעה למצב טוב אחרי שגולסה חטף כדור בחלק המגרש של נתניה והעביר לאצילי, שהמשיך עם בעיטה חדה אך פיספס את המסגרת בסנטימטרים ספורים. 5 דקות עברו ואצילי כבש שער לאחר חילופי מסירות יפים, אך צוות השיפוט טעה כשהחליט לפסול את השער בטענה לנבדל, שלא היה.

בדקה ה-65 ראיקוביץ' ייצר הדיפה יפה אחרי אחרי בעיטה של אברהם ו-4 דקות לאחר מכן מכבי גם עלתה ליתרון בצד השני. שוב אצילי היה במרכז העניינים אחרי שקיבל מסירה מדסה והוכשל ברחבה. השופט הורה על הנקודה הלבנה ומי שלקח את הבעיטה היה וידאר קיארטנסון שלא התבלבל ועם פנדל טוב העלה את מכבי ל-0:1. רבע שעה לסיום בלקמן, שנכנס כמחליף במקום קיארטנסון, הגיע להזדמנות טובה אחרי מסירה של מיכה, אבל במצב של אחד על אחד מול עמוס בעט החוצה. בדקה ה-89 הגיע הקינוח באדיבות אצילי. הקשר קיבל כדור בצמד ימיןן, חתך למרכז ומפינת הרחבה סובב כדור נהדר לחיבורים הרחוקים ופנימה. 0:2 למכבי בסיום במה שהגדיל את הפער מהמקום החמישי ל-7 נקודות.