יודעים לסיים: 1:3 למכבי על בית"ר י-ם


פרי גיים
מכבי תל אביב אירחה הערב (שלישי) את בית"ר ירושלים למשחק במסגרת המחזור ה-35 של הפלייאוף העליון בליגת העל. מדובר היה במשחק הבית האחרון של הצהובים העונה ובנוסף גם במשחקו האחרון של המאמן ג'ורדי קרויף לעיניי הקהל הביתי שליווה אותו ב-6 השנים האחרונות. על המגרש עצמו נפגשו שתי הקבוצות לקרב על המקום השני בליגה, כאשר קרויף בחר לבצע מספר שינויים בהרכב שניצח 0:1 את הפועל ב"ש ופתח ב-11 עם אבי ריקן ווידאר קיארטנסון. לעומתם עומר אצילי ודור מיכה פתחו הפעם על הספסל. 

מהעבר השני בית"ר הגיעה לאחר ה-3:3 נגד בני יהודה בשבת. הקבוצה מהבירה סבלה מלא מעט חיסורים, כאשר מהסגל של נעדרו איתי שכטר, חן עזרא, מרסל הייסטר ואנטואן קונט. סתיו שושן פתח בין הקורות של האורחים, כאשר בחלק הקדמי הציב המאמן בני בן זקן את יעקב בריהון, עידן ורד, אנתוני וארן ויאקוב סילבסטר.

מחצית ראשונה
מכבי התחילה את המשחק עם דומיננטיות אבל האיום הראשון היה שייך דווקא לבית"ר אחרי שעידן ורד הגביה כדור וסירושטיין (6) נגח החוצה. בדקה ה-8 מכבי הצליחה לעלות ליתרון לאחר התקפה מתפרצת מהירה, דווקא בן חיים הבלם מצא את ריקן שהתקדם ומ-18 מטרים סובב לפינה הרחוקה. 0:1. הצהובים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-11 פרץ איים ממרחק ופיספס את המסגרת במעט. גם הדקות הבאות התנהלו בשליטה מוחלטת של המארחת, ריקן המשיך להגיע למצבים אבל 4 בעיטות שלו לא הצליחו למצוא את הרשת. בדקה ה-25 ריקן הגיע למצב טוב במיוחד אחרי רוחב של ייני מימין, אבל הדיפה טובה של שושן מנעה שער שני. 

המכבש של הצהובים המשיך לעבוד ואחרי שלל מצבים בדקה ה-32 גם הגיע השער השני. גולסה הוציא התקפה מהירה ומצא את דוידזאדה שחדר לרחבה ומול שושן שלח בקור רוח כדור שטוח לפינה הקרובה. 0:2. 5 דקות עברו והצהובים כבר כבשו את השער השלישי. הפעם בלקמן קיבל כדור עומק טוב מעבר לקו ההגנה, ניסה לעבור את שושן אך השוער הכשיל אותו ומכבי קיבלה פנדל. בלקמן גם לקח את הבעיטה וגילגל בקלות לרשת. 0:3 למכבי בהפסקה.

מחצית שניה
שחקני מכבי המשיכו לייצר הזדמנויות גם בפתיחת המחצית השניה ובדקה ה-48 קיארטנסון עבר שני שחקנים ובעט לידיו של בוריס קליימן, שנכנס במקומו של שושן (46). בדקה ה-56 קיארטנסון הגיע למצב טוב אחרי מסירה של דור פרץ, אך האיסלנדי ניסה לעבור את השוער, איבד מומנטום וההגנה הצליחה להרחיק. בדקה ה-59 הגיע רגע מרגש כאשר ניק בלקמן הוחלף בברק יצחקי שעלה להופעתו ה-200 והאחרונה במכבי וזכה לתשואות אדירות מהקהל בנתניה. 3 דקות לאחר מכן גם גידי קאניוק נכנס למגרש כשהחליף את אבי ריקן.

בדקה ה-64 בית"ר הצליחה לצמק אחרי התקפה מצד ימין, סילבסטר מצא את כחילה חופשי ברחבה והבלם גילגל לרשת. 1:3. הספיגה לא הבהילה את מכבי שחיפשה שערים נוספים ובדקה ה-70 כמעט מצאה אחד אחרי שקניוק הגיע למצב לא רע ובעט חזק – קליימן הדף. בדקה -88 בית"ר קיבלה פנדל לאחר התקפה בה סילבטר ניסה ליישר כדור לרחבה, אך הוא פגע בידו של דסה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. אריק סאבו ניגש לבעיטה, בעט לא רע אבל ראיקוביץ' הגיב מצוין והדף את הפנדל.