שומרים על הפסגה: מכבי ׳שחר׳ גברה 0:1 על הפועל פ״ת


קבוצת הנוער של המועדון אירחה את הפועל פ״ת במסגרת המחזור ה-28 בליגת העל לנוער. הצהובים הגיעו למפגש מהמקום ה-1 בטבלה כהפער במהמקום השני עומד על 3 נקודות (הפועל רעננה). היריבה מפ״ת הגיעה למפגש כשהיא מתחת לקו האדום (מקום לפני אחרון) כשבמאזנם 5 משחקים רצופים ללא ניצחון.

ניצחון של מכבי יגדיל את הפער בפסגה ל-6 נקודות, מחר הפועל רעננה (מקום 2) תשלים את המחזור כשתפגוש את מכבי חיפה. הפסד של רעננה יבטיח מעשית את האליפות לצהובים כשנותרו עוד 2 מחזורים לסיום והפרש השערים של הצהובים עומד על פלוס 17.

ההרכב המלא: דניאל פרץ, נעם כהן, אלון שטרוזברג, פאדי נג'אר, יואב הופמייסטר עמית גלזר, תומר אלטמן, פרינס תומס מופלח שלאטה, אילון אלמוג, וויליאם אגדה.

מחצית ראשונה
הצהובים פתחו את המשחק בלחץ מסיבי על היריבה, כבר בדקה ה-3 האיום הראשון על שער היריבה הגיע. תומר אלטמן קיבל את הכדור במרכז והתקדם לרחבה, הקשר בעט טוב למסגרת אך עדי נסה קלט את הכדור. 10 הדקות הבאות חלפו כשמכבי ממשיכה ללחוץ ולשלוט בכדור.

בדקה ה-13, אילון אלמוג קיבל את הכדור באגף השמאלי ופרץ לכיוון מרכז הרחבה, החלוץ שחרר בעיטה שטוחה לכיוון המסגרת, אך שוב שוער היריבה הצליח לקלוט את הכדור. 3 דקות חלפו והחניכים של גיא צרפתי כמעט ועלו ליתרון, פרינס תומס החל במהלך, הוא שלח את מופלח שלאעטה באגף הימני, הקיצוני דהר באגף והרים כדור מדויק אל ראשו של אגדה, החלוץ נגח מקרוב היישר אל נסה שהצליח להדוף. דקה חלפה ושוב אגדה נגח, הפעם מחוץ למסגרת אחרי הרמה מהאגף השמאלי של אלמוג. הצהובים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-25 הם הגיעו למצב כפול, הרמה של גלזר הגיעה אל אגדה שדחק את הכדור אל כיוון השער אך נסה הציל לקרן. מאותה קרן שלאעטה קיבל את הכדור על סף הרחבה ושחרר בעיטה שחלפה סמוך לקורה.

לאחר 5 דקות, בלם הקבוצה, פאדי נג׳אר החל בהתקפה והעביר לפרינס, הקשר שלח את אלמוג באגף שהמשיך בכדור רוחב חד ומסוכן אל תוך הרחבה, אך הכדור חלף בין ההגנה לשוער ללא הפרעה. בדקה ה-34 התל אביבים כמעט וכבשו, שלאעטה מסר את הכדור לפרינס במרכז המגרש, הקשר מסר לאלמוג באגף שהחזיר לו בכדור עומק בתוך הרחבה, פרינס ניסה להקפיץ מעל השוער אך נסה הצליח להדוף, אגדה שעט על הכדור החוזר וגם הריבאונד נבלם על ידי השוער. בדקה ה-39 האורחים איימו על השער, בעיטה מסוכנת של קשר היריבה הלכה מחוץ למסגרת. התוצאה נשארה זהה במחצית, 0:0.

מחצית שנייה
המחצית השנייה נפתחה בהמשך ישיר למחצית הראשונה כשהצהובים המשיכו ללחוץ על היריבה. בדקה ה-53 זה השתלם, תומר אלטמן ביצע דאבל פס עם אלמוג באגף השמאלי, הקשר הכניס כדור רוחב מצוין לאגדה שהשתלט על הכדור והצליח להכניע את השוער. 0:1 מוצדק למכבי.

רבע השעה הבאה התנהלה ברובה במרכז המגרש, שתי הקבוצות ניסו ליצור מצבים אך לא איימו על השער. בדקה ה-71 מכבי חזרה לאיים, הפעם זה היה שלאעטה שחתך מהאגף הימני לכיוון המרכז ושחרר בעיטה נהדרת למסגרת, אך נסה הציל את הכדור בקצות האצבעות ומנע את השער השני. דקה חלפה ודווקא פ״ת כמעט והצליחו להשוות, טל זוארס שנכנס כמחליף הרים כדור לרחבה שם הוא מצא את אוליבייה בויסי שבעט לשער ודניאל פרץ הציל כדור ענק לקרן. מאותה קרן ראש כחול עלה לנגיחה היישר למסגרת, שוב פרץ הדף את הכדור. השוער הצעיר בהצלה כפולה שמנעה מהאורחים לחזור למשחק. בדקה ה-78 הצהובים כמעט והכפילו את התוצאה, שלאעטה מסר לאלמוג באגף, החלוץ חלף על פני שחקן הגנה והרים כדור היישר אל ראשו של הופמייסטר שנגח מקרוב מעל המשקוף.

לקראת סוף המשחק מאמן הקבוצה, גיא צרפתי, ביצע מספר שינויים במטרה לרענן את השורות ולשמור על הסדר במגרש. בדקה ה-90 מתפרצת של מכבי הסתיימה בבעיטה של אייל חן שנכנס כמחליף, אך הכדור נבלם על ידי ההגנה של פ״ת. הצהובים החזיקו בכדור עד דקות הסיום והצליחו לשמור על התוצאה. 0:1 חשוב למכבי.