העבירו את ההכרעה: צפו ב-0:0 בין מכבי לפיוניק


פרי גיים

הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית נפתח הערב (ג') במשחק בו מכבי תל אביב התארחה אצל פיוניק ירבאן הארמנית. כ-14 אלף אוהדים ארמנים קיבלו את פניהם של הצהובים באצטדיון רפובליקאן בהופעה הראשונה של קבוצה ארמנית בשלב הזה של מוקדמות.

דן גלזר ערך את הופעת הבכורה שלו בהרכב הפותח של הצהובים במפעל אירופי. לצידו של גלזר פתחו גם איל גולסה ודור מיכה. בחלק הקדמי שב להרכב עומר אצילי, כשבצד שמאל שיחק אלירן עטר ובחוד ההתקפה ארון שוינפלד.

מחצית ראשונה

בתוך 4 דקות הגיעו הארמנים לשתי הזדמנויות קורצות כשמוחמד קונטה מצא את עצמו במצבי נגיחה נוחים בתוך הרחבה. בדקה ה-7 מכבי יצאה להתקפת מעבר מהירה, כשגולסה מצא את עטר. האחרון חתך מצד שמאל למרכז קו 16 המטרים ובעט, הכדור חמק סמוך לקורה. 

מכבי המשיכה לנסות ולמצוא את השער הראשון במשחק בהתקפות מעבר מהירות, כשמן העבר השני, דן גלזר הה הראשון שספג כרטיס צהוב ראשון אחרי שעצר מתפרצת של פיוניק.

גם עומר אצילי ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה ולא היה רחוק מלכבוש את הראשון בדקה ה-26. מכבי המשיכה ללחוץ בעוד הארמנים הלכו אחורה. בדקה ה-28 גם סבוריט נכנס לרשימת המחמיצים במשחק, אחרי שבעט כדור חוזר בתוך הרחבה מחוץ למסגרת.

שוינפלד עוד הספיק להדביק כדור למשקוף בנגיחה אחרי הרמה של אצילי בדקה ה-37, אך זו גם הייתה ההזדמנות הממשית האחרונה. על אף שליטה מוחלטת של הצהובים במחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו למחצית ללא שערים. 

מחצית שניה

המחצית נפתחה ללא שינויים בהרכבי שתי הקבוצות, כשמכבי המשיכה את הלחץ על שערה של פיוניק במטרה למצוא את שער החוץ היוקרתי.

בדקה ה-55 הארמנים כמעט וניצלו כדור חופשי לעלות ליתרון, אחרי עבירה של אמאדור שעלתה לו בכרטיס צהוב. בדקה ה-60 איביץ' ערך חילוף ראשון כשהכניס את ברסקי על חשבונו של גולסה. בדקה ה-66 ערך המאמן הסרבי את החילוף השני כשצ'יקו אופאודו נכנס במקומו של אלירן עטר.

בדקה ה-74 בעיטה של גלזר כמעט והפתיעה את שוער פיוניק שהצליח בקצות האצבעות להדוף לקרן. מכבי המשיכה ללחוץ והתקפה של אופאודו עם ברסקי כמעט ומצאה את הרשת.

ככל שהדקות התקדמו הלחץ המשיך להוביל את מכבי למצבים קורצים, כשבדקה ה-83 עומר אצילי התרומם טוב לכדור שהוגבה מצד ימין אך נגח מחוץ למסגרת.

במכבי עוד קיוו להשיג את שער ניצחון לפני שיעבירו את ההכרעה למשחק הבית בחמישי הבא (26.08, 20:30) אך ללא הצלחה ובסיום שתי הקבוצות נפרדו בתיקו ללא שערים.