באווירת פלייאוף: מכבי העפילה אחרי 1:2 על פיוניק. צפו בתקציר


ערב של הכרעה. מכבי תל אביב אירחה את פיוניק למשחק הגומלין בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. אחרי ה-0:0 במשחק הראשון הצהובים קיוו לנצל את הביתיות כדי להשיג את הניצחון המיוחל ולהעפיל לפלייאוף.

דור פרץ שב להרכב של איביץ' אחרי שהחלים מפציעה. גם רוסלאן ברסקי ווידאר קיארטנסון שבו להרכב.

כ-150 ילדים מישובי עוטף עזה התארחו במשחק ועשו את הדרך הארוכה יחד עם השותף העסקי של הצהובים, חברת ההסעות Bon Tour, שתרמה את האוטבוסים. נותן החסות, פיצה פרגו, השלים את חווית הצפייה עם ארוחת ערב שהעניקו לאורחים.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח באופן שקול כשמכבי ניסתה למצוא את השער המהיר, אבל דווקא הארמנים הצליחו לעלות ליתרון בדקה ה-11, משער של אריק ארקליאן שמצא בבעיטה מחוץ לרחבה את הקורה של ראייקוביץ' והרשת. 0:1 לפיוניק. 

מיד אחרי השער מכבי המשיכה ללחוץ את הארמנים כדי למצוא את שער השיויון מהר. דראגויביץ', שוערה של פיוניק, הצליח למנוע פעמיים את השיוויון אחרי בעיטות של אצילי ומיכה.

בדקה ה-29 מיכה היה קרוב לכבוש אחרי מהלך נהדר שהסתיים בדאבל פס עם אלירן עטר ובעיטה מ-16 מטרים שחלפה סמוך לקורה של הארמנים. מיכה המשיך להיות האיש המסוכן של מכבי ובדקה ה-34 אילץ את דראגויביץ' למתוח את איבריו כדי למנוע את שער השיוויון. מכבי עוד ניסתה לחזור למשחק עד למחצית אך ללא הצלחה.

מחצית שניה

איביץ' ערך חילוף ראשון עם העלייה למחצית כשוידאר קיארטנסון פינה את מקומו לטובת איתי שכטר. בדקה ה-48 שכטר השתלט על כדור בתיבת החמש וניסה בעיטה בסיבוב אך השוער הצליח להדוף לקרן. הלחץ המשיך ודקה לאחר מכן בעיטה של אצילי מתוך הרחבה חלפה סמוך לקורה של הארמנים. 

מכבי המשיכה ללחוץ את שערם של הארמנים והלחץ תורגם לשער השיוויוןו בדקה ה-55 משער של דור מיכה. שכטר קיבל את הכדור ברחבה והוכשל אך השופט נתן את חוק ההיתרון, כשמיכה מקרוב בעט לרשת הגבוהה. 1:1.

בדקה ה-69 מכבי השלימה את המהפך! עטר הוציא קרן קצרה משמאל למיכה שהחזיר לו. החלוץ חדר לרחבה ומזווית קשה בעט שטוח ופימה. 1:2 למכבי. 

אצילי היה קרוב פעמיים לכבוש את השלישי. בפעם הראשונה בבעיטה מחוץ לרחבה שנעצרה אצל השוער. בפעם השנייה ניסה אצילי לבעוט מתוך הרחבה אך הכדור נהדף לקרן. 

בדקה ה-79 ערכה מכבי את החילוף השני, כשדן גלזר נכנס במקומו של דור פרץ. בדקה ה-82, עטר בעוד פעולה אישית יוצאת מן הכלל, מצא את המשקוף של הארמנים.

בדקה ה-88 מתן חוזז נכנס למשחק במקומו של עומר אצילי.

חוזז עוד היה קרוב לכבוש את השלישי אך הכדור שבעט נהדף. בסיום מכבי הסתפקה בניצחון 1:2 כדי להעפיל עונה שלישית ברציפות לשלב הפלייאוף בליגה האירופית.