ליגה אירופית: מכבי ניצחה 1:2 את סרפסבורג


מכבי תל אביב פגשה הערב (ה') את סרפסבורג הנורבגית במשחק הגומלין של פלייאוף הליגה האירופית בהזדמנות האחרונה להשתלב העונה בשלב הבתים. הצהובים הגיעו למשחק אחרי שהפסידו 3:1 במשחק הראשון ועם פער של שני שערים לסגור. 

המאמן ולדימיר איביץ' בחר לפתוח בשביל המשימה הלא פשוטה עם מיכה, אצילי, עטר וקיארטנסון בחוד ההתקפה של הצהובים. גלזר וברסקי שפתחו בנורבגיה קיבלו את הקרדיט גם במשחק הזה. ייני תפס את מקומו של אמאדור הפצוע.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח עם שליטה של מכבי בכדור אבל עם לחץ גבוה של הקישור הנורבגי מה שהיקשה על מכבי לפתח התקפה. בדקה ה-5 עטר היה הראשון שהצליח להתחמק מהמגן שלו ולבעוט מ-20 מטרים כדור שנעצר אצל השוער הנורבגי. 

בדקה ה-20 מכבי הייתה שוב קרובה לשער ראשון במשחק אחרי שקיארטנסון קיבל כדור בתוך הרחבה ובעט מ-14 מטרים לידיים של השוער. מכבי המשיכה ללחוץ ובדקה ה-38 מיכה ניסה את כוחו בבעיטה מ-17 מטרים. השוער הנורבגי הצליח להדוף בקצות האצבעות.

הצהובים עוד המשיכו את הניסיונות שלהם בבעיטת מחוץ לרחבה של אצילי ועטר אך תפסו את ואסיוטין ביום טוב בשער. בסיום המחצית שתי הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה ללא שערים.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך איביץ' את החילוף הראשון כשהוציא את וידאר קיארטנסון והכניס את איתי שכטר. השינוי בהרכב עשה את שלו בדקה ה-51. שכטר קיבל כדור מאצילי ברחבה והוכשל. אצילי דייק מהנקודה הלבנה וקבע, 0:1 למכבי. 

שכטר המשיך להיות מסוכן ברחבה הנורבגית ובדקה ה-54 קיבל כדור עם הגב לשער, הצליח לחלוף על המגן שלו ובעט מקרוב, השוער הדף לרגליו של עטר שבעט מעל למשקוף.

ואז הגיעה הדקה ה-60. הלחץ של מכבי הוביל את הכדור לאלירן עטר במרכז המגרש. מספר 16 התקרב בלי שאף אחד עצר אותו ומ-20 מטרים הפציץ את בין חיבורי הקורות של ואסיוטין. 0:2 מכבי!

אחרי השער השני של הצהובים, סרפסבורג החלה לנסות וצאת קדימה בעוד מכבי יצאה להתקפות מעבר מהירות בניסיון למצוא את השלישי. אצילי היה קרוב לזה בדקה ה-69 אחרי שחדר לרחבה, חלף על פני הבלם הנורבגי ובעט מקרוב מעל לשער. דקה לאחר מכן, כובש השער השני, אלירן עטר פינה את מקומו לטובתו של יונתן כהן. 

בניגוד למה שקרה על כר הדשא, בדקה ה-80 הלבורסן כבש מכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה של טיבי. 1:2 למכבי. 

בדקה ה-87 ערכה מכבי את החילוף האחרון כשארון שוינפלד נכנס על חשבונו של רוסלן ברסקי.

מכבי המשיכה ללחוץ עד שריקת הסיום וניסתה למצוא את השער שיוביל להארכה אך ללא הצלחה ובסיום ניצחו 1:2 שלא הספיק כדי להעפיל שללב הבא.