מגן תוקף: דסה נתן למכבי 1:2 על מכבי נתניה. צפו בתקציר


מכבי תל אביב המשיכה הערב (שבת) את הופעותיה בליגת ג'פניקה ועל הדרך גם פתחה סדרת משחקים מסקרנת. הצהובים התארחו אצל מכבי נתניה למשחק במסגרת המחזור ה-4 של ליגת העל, כאשר באופק מצפה להם גם גמר גביע הטוטו ביום רביעי והדרבי נגד הפועל ת"א במחזור הליגה הבא.

המאמן ולדימיר איביץ' ערך שינוי אחד בהרכב שניצח 1:4 את הפועל רעננה כשבחר להציב ב-11 את רוסלן ברסקי במקום עומר אצילי. בנוסף, גם אנריק סבוריט וז'איר אמאדור, שנעדרו לאחרונה בשל פציעות, חזרו לסגל ופתחו על הספסל. מהעבר השני נתניה הגיע למשחק לאחר הפסד 1:0 לקרית שמונה במחזור הקודם. גיא מלמד, שהצטרף לקבוצה מהשרון רגע לפני סיום חלון ההעברות, הוצב בחוד של המאמן סלובדן דראפיץ'.

מחצית ראשונה

שתי הקבוצות החלו את המשחק עם ניסיונות למצוא שער מהיר וההזדמנות הראשונה היתה שייכת לנתניה כשבדקה ה-5 אברהם הגיע למצב טוב ברחבה אבל בלימה של דסה השאירה את ראיקוביץ' מחוסר עבודה. בדקה ה-18 מיכה הכניס כדור עומק טוב לשכטר שהגיע להזדמנות טובה בזווית אלכסונית אבל הפעם התערבות של שחקן הגנה נתנייתי מנעה שער ממכבי. הנדנדה נמשכה ו-4 דקות לאחר מכן מלמד ניסה את כוחו עם בעיטה מ-20 מטרים אך ראיקוביץ' הגיב טוב וקלט. בדקה ה-24 עטר חדר לרחבה ועבר שחקן אחד, החלוץ גם המשיך עם הקפצה יפה מעל עמוס אבל לרוע מזלו הכדור פגש רק את הרשת החיצונית.

מכבי המשיכה לייצר הזדמנויות ובדקה ה-26 היא גם מצאה את הרשת. שרן ייני אמנם הוצב כבלם אבל מסירת העומק שלו לא היתה מביישת את טובי הקשרים ומי שנהנה מכך היה איתי שכטר. החלוץ שוב שבר את קו הנבדל, עבר את השוער וגילגל פנימה את שערו השלישי בליגה העונה. השחקנים של איביץ' המשיכו לשלוט במגרש גם בדקות הבאות אבל ניסיון מספרת של עטר ובעיטה נוספת של גולסה ממרחק לא הגיעו למסגרת בדרך ל-0:1 לזכות מכבי במחצית.

מחצית שנייה

מכבי ערכה חילוף עם פתיחת המחצית השנייה, כאשר ז'איר חזר מפציעה והחליף את אופיר דוידזאדה. 5 דקות בתוך החצי השני נתניה הצליחה לחזור למשחק לאחר קרן קצרה, אולסק הגביה טוב והבלם דודי תירם מצא את הרשת בנגיחה מ-8 מטרים. המארחת המשיכה לחפש את השער ובדקה -56 כמעט מצאה אותו עם בעיטה של קינקובסקי מתוך הרחבה שחלפה מעל המשקוף. 

איביץ' המשיך לרענן את השורות ובדקה ה-64 הכניס למשחק את צ'יקו אופואדו שהחליף את אלירן עטר. דקה לאחר מכן מיכה הכניס מסירת עומק לניגרי שבעט מזווית קשה החוצה. בדקה ה-73 מכבי קיבלה כדור חופשי ממצב קורץ לאחר סלאלום מרשים של מיכה, ברסקי לקח את הבעיטה ושלח את הכדור מעל השער. 2 דקות לאחר מכן איביץ' ערך את החילוף האחרון שלו כשעומר אצילי נכנס במקום ברסקי. הלחץ הצהוב לא נפסק ו-8 דקות לסיום מכבי הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון. אצילי פרץ משמאל והעביר רוחב שעבר את כולם והגיע לדסה ממש סמוך לקו הרוחב. המגן החליט לבעוט מזווית כמעט בלתי אפשרית, מצא את עמוס לא מוכן ורץ לחגוג עם האוהדים ביציע. מכבי הצליחה לשמור על היתרון עד לסיום, השיגה עוד 3 נקודות ושמרה על המקום הראשון. 1:2 למכבי בסיום.