אין הכרעה: מכבי סיימה ב-0:0 מול הפועל בדרבי


אחרי קצת פחות משנתיים, הדרבי התל אביבי חזר הערב (שני) לליגה, כשמכבי תל אביב אירחה את הפועל תל אביב למשחק המרכזי של המחזור ה-5 בליגת גפ'ניקה.

שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה פעם אחת במסגרת גביע הטוטו במשחק שהסתיים ב-1:4 לצהובים. הפעם מכבי הגיעה כשבמאזנה 10 נקודות מ-4 המשחקים הראשונים והמאמן ולדימיר איביץ' בחר לעלות הרכב שכלל את חלק קדמי שהורכב מדור מיכה, עומר אצילי, אלירן עטר ואיתי שכטר. ז'איר אמאדור ושרן ייני, בהופעה ה-400 שלו במדי הקבוצה, פתחו במרכז ההגנה. 

מהעבר השני, האדומים הגיעו עם 5 נקודות מ-12 אפשריות ולאחר שבמחזור הקודם סיימו ב-0:0 מול הפועל קרית שמונה. המאמן קובי רפואה העלה ב-11 שלו את שי אליאס במרכז השדה, כשאת ההתקפה הובילו אחמד עאבד, רועי זיקרי ועומר דמארי.

מחצית ראשונה
הדרבי נפתח עם הרבה אנרגיות מצד שתי הקבוצות שייצרו משחק די שקול בדקות הראשונות. ההזדמנות הראשונה היתה שייכת לאורחת (5) אך המגן עידן כהן לא הצליח לכבוש ממצב לא רע. בדקה ה-16 שכטר חדר לרחבה והגיע למצב לא רע בצד השני אבל התערבות של שחקן הגנה מנעה ממנו למצוא את המסגרת. הדקות הבאות היו שייכות לצהובים שייצרו לחץ די כבד על השער של היריבה, אבל איומים של גולסה, עטר וז'איר לא מצאו את הרשת. 

בדקה ה-29 פעולה טובה של ראיקוביץ' מנעה שער לאחר שבעיטה של עאבד פגעה בשחקן הגנה ושינתה כיוון, אך אך השוער הצליח להדוף. דקה לאחר מכן מכבי קיבלה הזדמנות גדולה לכבוש לאחר שאצילי הכניס מסירת עומק לשכטר, החלוץ ניסה להקפיץ מעל השוער אבל הכדור שלו חמק החוצה. רגע לפני ההפסקה הפועל הגיע למצב טוב לאחר שהגבהה של פירסמן משמאל מצא את הראש של דמארי, שנגח לידיים שם ראיקוביץ'. 0:0 במחצית.

מחצית שניה
החצי השני של המשחק נפתח עם לא מעט עבירות מצד שתי הקבוצות כשהשופט אלון יפת גם הוציא 3 כרטיסים צהובים ברבע השעה הראשונה שלה. בדקה ה-61 איביץ' החליט לרענן את השורות וביצע חילוף ראשון כאשר צ'יקו אופואדו נכנס במקום אלירן עטר. בדקה ה-66 הניגרי הכין מצב טוב לסבוריט שבעט ברגל ימין מ-14 מטרים מעט מעל המשקוף. הלחץ של הצהובים גבר ושתי דקות לאחר מכן המגן הספרדי שוב מצא את עצמו במצב טוב לאחר הרמה של אצילי, סבוריט נגח מצוין אבל לבקוביץ' הצליח להדוף. 

10 דקות לסיום איביץ' הלך על חילוף התקפי כשהכניס את יונתן כהן במקום סבוריט. המשחק המשיך להיות חד צדדי ובדקה ה-86 ייני הגיע למצב בתוך הרחבה לאחר קרן של כהן אבל בעט רק לרשת החיצונית. בדקה ה-90 ייני קיבל עוד מצב טוב קורץ לאחר הרמה מצד שמאל, נגח תוך כדי זינוק אבל הכדור שלו חמק ליד העמוד. 0:0 בסיום הדרבי.