הלהקה: צפו ב-0:3 האדיר של מכבי על ב"ש


אחרי העלייה לשמינית גמר גביע המדינה, מכבי תל אביב חזרה הערב (שלישי) לאיצטדיון נתניה למשחק מסקרן. הצהובים אירחו את הפועל באר שבע למפגש בין שתי הקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, במסגרת המחזור ה-15 של ליגת ג'פניקה.

מחזור 15 | תקציר הניצחון 0:3 על הפועל ב"ש

מכבי הגיעה לאחר 1:2 על בית"ר ירושלים בגביע ועם יתרון של 14 נקודות בטבלה על פני באר שבע. המאמן ולדימיר ערך מספר שינויים בהרכב שלו כאשר ז'איר אמאדור פתח בהגנה במקום מאור קנדיל ואילו בשאר חלקי המגרש קיבלו הזדמנות דן גלזר, צ'יקו אופואדו ויונתן כהן. 

מהעבר השני ב"ש הגיעה לאחר ניצחון דרמטי על בית"ר ת"א/רמלה בגביע המדינה. מאמנה ברק בכר פתח ב-11 עם בן שהר ודיא סבע בחלק הקדמי, כשבמרכז השדה הוצבו מרוואן קבהא, אריק סאבו וג'ון אוגו.

מחצית ראשונה
שתי הקבוצות פתחו את המשחק עם לא מעט זהירות, כאשר המצב הראשון היה שייך לאורחת, שראתה את בן ביטון בועט החוצה. עוד בתוך עשר הדקות הראשונות גם אצילי התחמם עם שתי בעיטות שסיכנו את המסגרת. בדקות הבאות מכבי החלה להשתלט על המשחק ובילתה בעיקר בחלק המגרש של ב"ש. בדקה ה-21 היא גם מצאה את הרשת אחרי החזרת כדור לא מספיק טובה של הגנת האדומים, צ'יקו אופואדו הגיב מהר ועם הרבה זריזות הצליח לחטוף את הכדור, לחלוף על פני הרוש ולגלגל אל הרשת החשופה. 0:1 למכבי. 

ברק בכר ביצע חילוף כבר בדקה ה-34 כשהאסלבנק החליף את קבהא. ב"ש התעוררה מעט והחלה לסכן את השער כאשר בעיטות של בן שהר ודיא סבע חמקו החוצה. רגע לפני ההפסקה יונתן כהן הגיע למצב לא רע לאחר התקפה מתפרצת אבל הרוש הצליח להדוף בעיטה שלו מ-17 מטרים.

מחצית שנייה
שני המאמנים לא ביצעו חילופים בפתיחת החצי השני ועל המגרש שתי הקבוצות ניסו לייצר שליטה בכדור. בדקה ה-56 כדור נהדר של ייני הוגבה לרחבה אבל אפואדו איחר במעט. דקה עברה והניגרי כבר תיקן. צ'יקו נשלח לשטח בהתקפה מתפרצת מהירה והשאיר לסבוריט שהגיע מאחור. הספרדי איפס את רגל שמאל ועם בעיטה נהדרת לפינה הרחוקה של הרוש הרים את נתניה באוויר. 0:2 למכבי. 

איביץ' החל לרענן את השורות בדקה ה-63 כשאבי ריקן עלה מהספסל במקום עומר אצילי. ומכבי אכן המשיכה להתרענן. בדקה ה-70 הגיע השער השלישי אחרי התקפה נהדרת שהתחילה בכלל עם ז'איר, הבלם מצא את שכטר שעם הגב לשער הוריד לריקן שהגיע כטריילר מאחור. דווקא עם רגל ימין, החלשה שלו, הקשר לא התבלבל ושלח כדור מדויק מ-16 לרשת של הרוש חסר האונים. 0:3 למכבי. בהמשך גם אלירן עטר נכנס לעניינים במקום יונתן כהן, כאשר עידוד מסיבי מהיציעים הפך את הערב הזה לחוויה בלתי נשכחת. עשר דקות לסיום ב"ש נותרה בעשרה שחקנים לאחר שאלחמיד ספג צהוב שני והורחק. מכבי המשיכה להניע את הכדור בצורה יפה וחיפשה שערים נוספים, אך לא מצאה אותם. 0:3 ענק למכבי בסיום.