קטן-גדול: מיכה נתן למכבי 0:1 על בית"ר ירושלים


פרי גיים
אחרי הניצחון על הפועל עכו בגביע המדינה, מכבי תל אביב חזרה הערב (שני) לאיצטדיון בנתניה, הפעם למשחק המרכזי של המחזור ה-19 בליגת ג'פניקה. הצהובים אירחו את בית"ר ירושלים, כאשר המאמן ולדימיר איביץ' החליט לפתוח בחוד עם צ'יקו אופואדו במקום איתי שכטר המורחק. עומר אצילי ואלירן עטר השלימו את החלק הקדמי של מכבי כאשר מאור קנדיל חזר לעמדת המגן הימני.

מהעבר השני, בית"ר ירושלים הגיעה למשחק לאחר 3 תוצאות תיקו רצופות בליגה וכשהיא מדורגת במקום ה-10 בליגה. המאמן ניר קלינגר החליט לפתוח עם אנתוני וארן, מאור בוזגלו, עידן ורד ופרד פלומן בהתקפה. טל בן חיים הבלם פתח גם הוא ב-11 של האורחת ולפני המשחק זכה לטקס הוקרה מרגש ולתשואות מאלפי האוהדים באיצטדיון. 

מחצית ראשונה
מכבי החלה את המשחק עם לחץ בחלק המגרש של בית"ר וגם הגיעה להזדמנויות כבר בדקות הראשונות כשבעיטות של צ'יקו וגלזר נהדפו אצל השוער ניצחון ונגיחה של ייני  חלפה מעל השער. בהמשך המחצית גם בית"ר נכנסה לעניינים והחלה לסכן את השער עם איומים של בוזגלו ו-וארן שלא מצאו את המסגרת.

גם הדקות הבאות היו די שקולות כאשר שתי הקבוצות מנסות להניע את הכדור ולמצוא פירצה ראשונה בהגנה של היריבה. בדקה ה-33 צ'יקו אופואדו ייצר מהלך יפה ברחבה הבית"רית אבל לרוע מזלו הכדור שבעט פגע רק בקורה של ניצן. עוד לפני ההפסקה גם ורד בצד אחד ודור פרץ בצד השני ניסו את את כוחם עם בעיטות ממרחק שלא הצליחו למצוא את הרשת. 0:0 בהפסקה.

מחצית שניה
המצב המשמעותי הראשון של החצי השני הגיע בדקה ה-51 אחרי מסירה של מיכה וניסיון לוולה של עטר שנעצר על ידי השוער ניצן. הדקות הבאות היו שייכות למכבי שייצרה שני מצבים טובים אבל בעיטות של אופואדו ועטר מצאו לרוע המזל רק את הקורות של היריבה. הצהובים המשיכו לתקוף ובדקה ה-62 הלחץ עשה את שלו עם כניסה של אצילי לרחבה ובעיטה שניצן הצליח רק להדוף, דור מיכה הגיע ראשון לריבאונד וממטרים ספורים שלח לרשת. 0:1 למכבי.

החילוף הראשון של איביץ' הגיע בדקה ה-66 כשאלירן עטר פינה מקום לאבי ריקן. רבע שעה לסיום מכבי ייצרה התקפה סבלנית בסיומה סבוריט ניסה את כוחו עם וולה שחלף מעל השער. מכבי התרכזה בעיקר בהגנה שער היתרון שלה בדקות הסיום וניסתה לצאת למתפרצות. דקה לסיום צ'יקו זכה לתשואות מהקהל כשהוחלף ובמקומו נכנס ארון שוינפלד. בתוך תוספת הזמן פרדראג ראיקוביץ' ייצר הצלה פשוט אדירה לבעיטה של יוסי בניון ובקצות האצבעות מנע שיוויון. עוד לפני השריקה האחרונה יונתן כהן הספיק להחמיץ ממצב קורץ אבל זה לא שינה בסופו של דבר. 0:1 למכבי בסיום.