הסערה בעיצומה: 1:4 נהדר למכבי על נתניה


מכבי תל אביב אירחה הערב (שני) את מכבי נתניה למשחק המרכזי של המחזור ה-17 בליגת ג'פניקה, שנערך באיצטדיון בנתניה. הקבוצה של ולדימיר איביץ' הגיע לאחר ריצה מרשימה של 6 ניצחונות רצופים ומהמקום הראשון בטבלה. המאמן בחר להחזיר להרכב הפותח שלו את דור פרץ שהוצב במרכז השדה לצד דן גלזר כאשר בחלק הקדמי פתחו דור מיכה, עומר אצילי, אלירן עטר ואיתי שכטר.

מהעבר השני, גם נתניה הגיעה בתקופה טובה יחסית לאחר שני ניצחונות רצופים וכשערב המשחק היא מדורגת במקום השישי בליגה. מאמנה סלובדן דראפיץ' בחר לפתוח עם חוד שכלל את גיא מלמד ופאטוס בצ'יראי, כאשר בין הקורות המשיך לקבל את הקרדיט השוער גולן אלקסלסי. 

מחצית ראשונה
הפתיחה של מכבי למשחק היתה מהממת וכבר אחרי 25 שניות הצהובים מצאו את הרשת. חילופי מסירות על סף הרחבה הסתיימו עם עקב גדול עטר לאצילי, שחדר ל-16 ובעט, אלקסלסי הצליח להדוף אבל מספר 7 שלח את הריבאונד פנימה. 0:1 למכבי. בדקה ה-5 מכבי כמעט השיגה את השני אחרי מתפרצת מהירה, מיכה הגביה לשכטר שנותר חופשי ברחבה, אבל השוער הצליח להדוף את הנגיחה של החלוץ. 2 דקות לאחר מכן גם דור פרץ התקרב עם בעיטה ממרחק אבל אלקסלסי שוב הדף. 

בדקות הבאות נתניה החלה להיכנס למשחק ובדקה ה-18 גם כמעט כבשה, אבל הצלה נהדרת של ראיקוביץ' מנעה ממלמד שער שיוויון. בהמשך המחצית שתי הקבוצות ייצרו חצאי מצבים אבל לא הצליחו למצוא את הרשת. בדקה ה-35 מכבי ביצעה חילוף ראשון ומוקדם כשסבוריט נאלץ לצאת בעקבות פציעה ואלי דסה נכנס במקומו. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה מכבי הצליחה להשיג את השני. מיכה פרץ מהמרכז ועבר את ורגוץ', טוויטו כיסה אותו אבל נחישות של הקשר גרמה לו לחטוף את הכדור ומול אלקסלסי לשלוח בעיטה חדה לרשת. 0:2 למכבי. 

מחצית שניה
המחצית השניה החלה עם משחק שקול מאוד כאשר במשך רבע שעה שתי הקבוצות מתקשות ליצור מצבים מסוכנים ליד השערים. בדקה ה-61 דווקא כן הגיע מצב וגם שער שלישי של מכבי. גלזר שלח כדור ארוך ארוך לאצילי שפרץ את קו ההגנה, נותר מול השוער וגילגל פנימה. 0:3 למכבי. בדקות הבאות מכבי קיבלה יכולת טובה מראיקוביץ' שעצר שתי בעיטות מסוכנות של קניקובסקי. בין לבין עטר התקרב לשער משלו אבל נעצר ב-1 על 1 מול אלקסלסי. בדקה ה-67 איביץ' ביצע חילוף שני כשהכניס את אופואדו במקום שכטר.

17 דקות לסיום גם דור פרץ התקרב לכיבוש לאחר התקפה טובה ומסירה של צ'יקו, אבל בעט מ-8 מטרים מעל השער של נתניה. בדקה ה-78 מיכה הגיע למצב טוב לאחר התקפה נהדרת ומסירה של אצילי אבל עוד הדיפה של השוער האורח מנעה את הרביעי. 11 דקות לסיום הגיע זמנו של אבי ריקן להיכנס למשחק במקום אלירן עטר שזכה לתשואות מהקהל. בדקה ה-82 הגיע אחד השערים היפים של מכבי העונה. זה התחיל עם מסירה של מיכה לדסה, המגן הגביה למרכז וריקן המשיך עם וולה פשוט אדיר מ-14 מטרים לרשת. 0:4 למכבי. 4 דקות לסיום נתניה הצליחה להשיג שער מצמק עם כדור חופשי מסובב של אולסק מ-18 מטרים שעקף את החומה וחדר לרשת.