כבוד למסורת: מכבי ניצחה 0:2 את מכבי פ"ת


מכבי תל אביב עלתה היום (שבת) על הדשא של איצטדיון נתניה ואירחה את מכבי פתח תקווה למשחק במסגרת המחזור ה-24 של ליגת ג'פניקה. סוף השבוע האחרון הוקדש לאבי כהן ז"ל, ולמשחק הנוכחי עלו שחקני מכבי עם תלבושת הרטרו (עונת 1984/84). עוד לפני השריקה ערכה מכבי טקס מרגש לזכר כהן בהשתתפות משפחתו, שהגיעה לאיצטדיון.

מבחינה מקצועית, מכבי הגיעה למשחק לאחר ניצחון על קריית שמונה במחזור האחרון ועם פער של 20 נקודות בצמרת הטבלה. המאמן ולדימיר איביץ' העלה בחלק הקדמי את דור מיכה, עומר אצילי, צ'יקו אופואדו ואלירן עטר. בחלק האחורי שרן ייני נותר מחוץ לסגל  וז'איר ושחר פיבן פתחו כצמד הבלמים. 

מהעבר השני, פ"ת הגיעה כשהיא נמצאת בעיצומו של קרב הישרדות בליגה ולאחר הפסד 4:1 למכבי נתניה במחזור האחרון. מאמנה גיא לוזון הציב בהתקפה את תאי בריבו והאריסון מנזלה, כשלידור כהן פתח את המשחק על הספסל.

מחצית ראשונה
הדקות הראשונות של המשחק התנהלו בשליטה של מכבי ועם לא מעט עבירות של שחקני פ"ת שספגו שני כרטיסים צהובים ב-10 בדקות הראשונות. שתי הקבוצות לא הרבו לבעוט לשער בחלק הראשון של המשחק ורק בדקה ה-27 הגיעה ההזדמנות הראשונה של מכבי אחרי שאצילי ניצב במצב טוב מול גיגי, אבל השוער הצליח לצאת מהר ולסגור את הזווית לבעיטה של מספר 7 מתוך הרחבה. 

10 דקות לפני ההפסקה אלירן עטר ניסה את כוחו עם בעיטה חופשית טובה מ-30 מטרים אבל השוער הצליח לקלוט את הכדור שלו. בדקה ה-41 מכבי המשיכה להתקרב עם נגיחה של ז'איר על פי השער לאחר קרן אבל פרץ איחר במעט ולא הצליח לדחוק את זה פנימה. בתוך תוספת הזמן של המחצית פ"ת נותרה בעשרה שחקנים לאחר שפרנק במבוק ספג צהוב שני אחרי עבירה על צ'יקו והורחק.

מחצית שנייה
איביץ' ניצל את היתרון המספרי כדי לעלות למחצית השנייה עם הרכב התקפי יותר כשהכניס את שכטר במקום דור פרץ. בדקה ה-50 מכבי ייצרה איום עם בעיטה של אופואדו מ-20 מטרים שחלפה מעל השער. הצהובים המשיכו לייצר לחץ ובדקה ה-58 מתפרצת מהירה הסתיימה עם בעיטה של אצילי מעל השער. 2 דקות לאחר מכן גם פ"ת התקרבה עם בעיטה של שבתאי, שחלפה ליד העמוד של ראיקוביץ'. 

19 דקות לסיום אלירן עטר ייצר מבצע אישי ובעיטה נהדרת ממרחק לעבר החיבורים, אבל התעופפות של השוער הצילה את פ"ת. בדקה ה-76 מכבי סוף סוף הצליחה להשיג את היתרון. נגיעת יד ברחבה העניקה לצהובים פנדל. אלירן עטר לקח אחריות ונעץ את הבעיטה ברשת של האורחת. 0:1 למכבי. שחקני פ"ת החלו לתת שטחים להתקפה של מכבי ובדקות הבאות יונתן כהן איים על השער עם שני כדורים מסוכנים, שלא מצאו את הרשת. דקה לסיום דור מיכה הרים את נתניה באוויר. הקשר קיבל מסירה מסבוריט, השכיב שחקן הגנה אחד ומ-12 מטרים שלח פנימה את השני של הצהובים. 0:2 למכבי בסיום.