יש אליפות למכבי. צפו: מכבי אלופה אחרי 0:1 מתוק על חיפה


אנחנו אמנם רק בסוף חודש מרץ אבל עכשיו אפשר להצהיר באופן רשמי: יש אליפות למכבי! בעיצומה של עונה יוצאת דופן שחקניו של ולדימיר איביץ' סימנו וי ענק כשזכו באליפות ה-23 בתולדות המועדון. הצהובים גברו 0:1 על מכבי חיפה במשחק במסגרת המחזור ה-28 של ליגת ג'פניקה וסגרו באופן סופי את הסיפור עם פער של 27 נקודות בפסגה כאשר בקופה נותרו רק 24 נקודות.

מחזור 28 | תקציר משחק האליפות נגד מכבי חיפה

שחקניו של ולדימיר איביץ' קיבלו דחיפה מאלפי אוהדים צהובים ביציעי איצטדיון נתניה וגם מהבעלים מיץ' גולדהאר שהגיע לארץ. מבחינה מקצועית איביץ' החליט להציב בחוד את ארון שוינפלד, כאשר מלבדו קיבלו קרדיט ב-11 גם מאור קנדיל, ז'איר אמאדור ורוסלן ברסקי. דור מיכה נפצע בחימום ומי שהוזעק להחליפו בהרכב היה דן גלזר. מהעבר השני מרקו בלבול הציב בהתקפה שלו את ניקיטה רוקאביצה וכרים פריי ובנוסף גם מערך של 3 בלמים. 

מחצית ראשונה
למרות 22 השחקנים על הדשא, שחקן משמעותי נוסף במחצית הראשונה היה מזג האוויר כאשר גשם שוטף ורוח חזקה לא ממש הקלו את שתי הקבוצות לפתח משחק מסודר.

נטע לביא מחיפה היה הראשון שאיים על השער עם בעיטה בדקה ה-12 אבל בהמשך המחצית מכבי היתה הקבוצה הדומיננטיות יותר וגם סיכנה יותר פעמים את השער של גיא חיימוב. בדקה ה-18 אצילי בעט מחוץ לרחבה אבל פיספס את המסגרת במעט ולאחר מכן גם דור פרץ ניסה את כוחו עם כדור לא מספיק מדויק. 

בדקה ה-28 רוסלן ברסקי הגיע למצב טוב ברחבה אבל נאלץ לבעוט מהאוויר ובעט מעל השער. 3 דקות לאחר מכן אלירן עטר נכנס לפעולה עם פריצה יפה ובעיטה מ-18 שסחטה הדיפה מחיימוב. 6 דקות להפסקה אנריק סבוריט ניסה לשחזר את השער שכבש העונה נגד הפועל ב"ש אבל מזווית דומה (מעט יותר רחוק) בעט לידיים של השוער.

מחצית שנייה
מכבי המשיכה לחפש את הרשת גם בפתיחת החצי השני ובדקה ה-55 ארון שוינפלד סוף סוף הרים את נתניה באוויר. קרן חדה של עומר אצילי מצאה את הראש של החלוץ, שהתרומם ונגח בעוצמה לרשת של חיימוב חסר האונים. 0:1 למכבי. 

הקהל דחף את מכבי בדקות שלאחר השער ובדקה ה-60 הצהובים כמעט הכפילו את היתרון אחרי הגבהה של סבוריט ונגיחה של עטר שהלכה לידיים של השוער. בדקה ה-65 איביץ' ביצע את החילוף הראשון שלו כששחר פיבן נכנס במקום עומר אצילי ומכבי עברה למערך של 3 בלמים.

בדק ה-76 איביץ' המשיך לערוך חילופים, אולי גם במחשבה על חצי גמר הגביע ביום רביעי הקרוב והעניק הזדמנות ליונתן כהן במקומו של אלירן עטר שזכה לתשואות. חמש דקות לסיום כהן הגיע להזדמנות לא רעה לאחר הרמה של קנדיל אבל הנגיחה שלו חמקה החוצה. 3 דקות לסיום שוינפלד הוחלף באיתי שכטר וזכה לסטנדינג אוייבשן מהקהל בעקבות ההשקעה הרבה שלו וכמובן גם השער שכבש. עד לסיום מכבי הצליחה לשמור על היתרון בדרך ל-0:1 בסיום וזכייה רשמית באליפות.