הכנה: מכבי הפסידה 2:0 לאוניון הבלגית


11 יום לפני שתקיים משחק רשמי ראשון העונה במסגרת אלוף האלופים, מכבי תל אביב קיימה הערב את משחק ההכנה הראשון שלה במחנה האימונים במילרו, כשאירחה את קבוצת אוניון סן ז'ילואז מהליגה השנייה בבלגיה.

עבור המאמן, ולדימיר איביץ' הייתה זו הזדמנות נוספת לבחון את סגל השחקנים הרחב שיש לו כולל שחקנים שחזרו מהשאלה במהלך העונה האחרונה. השוער היווני, אנדראס יואניוטיס ערך את הופעת הבכורה שלו בשער הקבוצה. 

מחצית ראשונה

מכבי, בתלבושת המשבצות צהוב – כחול פתחה את המשחק כשהיא שולטת בכדור ומחפשת את השער הראשון המוקדם. אולם בדקה ה-12 הייתה זו דווקא אוניון שניצלה את ההתקפה הראשונה שלה במשחק כדי לעלות ליתרון 0:1 משער של נילס בואקו. החלוץ של הבלגים פרץ בצד ימין, חלף על פני ההגנה הצהובה וכבש מקרוב.

3 דקות לאחר מכן יואניוטיס מתח את איבריו וקלט כדור חופשי של הבלגים מ-18 מטרים. מכבי החזירה את השליטה לרגליים שלה והחלה לסכן את שערו של אנדרס קיארטיניאסן כשבתוך 3 דקות גם עדן קארצב וגם מיכה כמעט וכבשו את שער השיוויון. 

חרף הניסיונות של השחקנים של איביץ' לחזור למשחק דווקא מתפרצת של הבלגים בדקה ה-43 הכפילה את היתרון אחרי שהסתיימה בבעיטה של מוחמד קמארה מתוך הרחבה ופנימה. 0:2 לאוניון.

מחצית שנייה

במהלך המחצית השנייה ערך איביץ' ארבעה חילופים בהרכב הצהובים. טננבאום נכנס לשער על חשבונו של יאניוטיס, מאור קנדיל החליף את נעם כהן, דור פרץ את קארצב וייני את אמאדור.  

מכבי אמנם המשיכה לשלוט בכדור אבל התקשתה בדקות הראשונות לרשום הזדמנות מיוחדת ליד השער של הבלגים. 

לקראת השלישי האחרון של המשחק הכניס איביץ' גם את יונתן כהן, אבי ריקן, ארון שוינפלד וצ'יקו אופואדו על חשבונם של מיכה, שכטר, חוזז ואילון אלמוג.

בדומה למחצית הראשונה, למרות שמכבי שלטה בקצב המשחק דווקא הבלגים כמעט ושילשו את היתרון אחרי שבדקה ה-72 כדור רוחב מצד ימין טייל מטר מקו השער בלי שרגל בלגית תדחוק אותו פנימה.

בסיום מכבי נכנעה לבלגים במשחק האימון הראושן מבין שלושה במחנה במירלו. ביום חמישי (19:00) יפגשו איביץ' והשחקנים את אלופת בלגיה, גנק.