הכנה: 1:4 לגנק על מכבי


משחק ההכנה השני של מכבי תל אביב במחנה האימונים במירלו זימן לה מפגש נגד אלופת בלגיה, גנק, שתשחק בעונה קרובה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

אחרי ההפסד במשחק ההכנה הראשון במחנה נגד יוניון, ולדימיר איביץ' פתח בהרכב שכלל את יאניוטיס בשער; קנדיל, אמאדור, ייני, דוידזאדה; דור פרץ, אבי ריקן, דור מיכה; יונתן כהן, צ'יקו אופואדו וארון שוינפלד.

מחצית ראשונה

אחרי דקות ראשונות עם שליטה צהובה בקצב המשחק גנק זכתה בכדור קרן מצד שמאל. דוואנסט התרומם מעל ההגנה הצהובה וכבש בנגיחה לפינה הימנית של יאניוטיס. 0:1 לגנק.

מכבי ניסתה לחזור למשחק אך התקשתה להגיע למצבים כשמנגד גנק גם כן לא הצליחה ליצר מצבי הבקעה. בסיום המחצית הראשונה מכבי ירדה בפיגור 1:0. 

מחצית שנייה

איביץ' לא ערך שינויים בהרכב. פתיחת המחצית השנייה התאפינה בניסיונות של מכבי למצוא את שוינפלד ברחבה ועם יותר נוכחות של שחקני ההתקפה הצהובים בסביבת ה-16 של הבלגים.

בדקה ה-55 יאניוטיס עמד בהצלחה בניסיון הטוב ביותר של גנק מאז השער כשעצר ניסיון של הבלגים לכבוש מ-7 מטרים. הבלגים המשיכו ללחוץ את שער הצהובים ובדקה ה-57, חילופי מסירות בין איטו לבובונגה השאיר את האחרון בכדור רוחב שפגע באמאדור ונכנס פנימה. 0:2 לגנק.

מיד לאחר השער ערך איביץ' את החילוף הראשון של הצהובים אחרי שברסקי נכנס על חשבונו של מיכה. מאותה דקה ניסיונות של קנדיל וברסקי מרחוק כמעט ומצאו את השער המצמק. 

בדקה ה-63 גם איתי שכטר נכנס למשחק על חשבונו של שוינפלד. מכבי המשיכה ללחוץ בניסיון לכבוש את השער המצמק וגם ריקן בחן את השוער הבלגי בבעיטה מחוץ לרחבה בדקה ה-65. יונתן כהן ניסה את מזלו בבעיטה חופשית מ-18 מטרים אך לא מצא את המסגרת ולאחר מכן פינה את מקומו לטובת אילון אלמוג.

בדקה ה-72 מכבי זכתה בכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה על שכטר ברחבה. צ'יקו אופואדו דייק מהנקודה הלבנה וצימק ל-2:1.  

היה נראה שמכבי כבר חוזרת למשחק בדרך לשיוויון אבל בדקה ה-75, פיטרובסקי ניצל ערבוב ברחבה וכבש את השלישי של גנק מזווית קשה. 1:3 לגנק. 

רגע לפני השריקה לסיום גאנו העלה את גנק ליתרון 1:4 אחרי שדייק מהנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק. ביום ראשון הצהובים יערכו את משחק ההכנה האחרון במחנה האימונים נגד ספרטה רוטרדם.