מכבי הודחה ממוקדמות הצ'מפיונס אחרי 2:2 עם קלוז'


מכבי תל אביב אירחה הערב את קלוז' הרומנית במסגרת גומלין הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. הצהובים הגיעו למשחק הגומלין בפיגור 1:0 מהמשחק הראשון בקלוז', אך עם הרבה אמונה שאפשר למחוק את הפיגור ולהעפיל לשלב הבא.

המאמן, ולדימיר איביץ', השיב להרכב את דור מיכה שפתח יחד עם דן גלזר ודור פרץ. חוליית ההגנה לא השתנתה מזו שפתחה במשחק ברומניה. בחוד ההתקפה פתחו ניק בלקמן ואיתי שכטר.

מחצית ראשונה

פתיחת משחק טובה של מכבי ששלטה בכדור ולחצה גבוה את שערם של הרומנים אך התקשתה להגיע למצבי הבקעה בולטים.  

הלחץ של הצהובים הניב פרי כשבדקה ה-15 ניק בלקמן ניצל ערבוביה ברחבה של הרומנים אחרי כדור חופשי מצד שמאל ומ-6 מטרים הושיט את רגל שמאל וכבש את הראשון. 0:1 למכבי, 1:1 במאזן הכללי של שני המשחקים.

עברו 3 דקות בלבד ובלי שום קשר למהלך המשחק הרומנים השיגו כדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה שנעשתה ברחבה של יאניוטיס לטענת השופט. קוליו לא התקשה ומהנקודה הלבנה כבש שער חוץ יקר מאוד. קלוז' מאזנת ל-11. התוצאה הכללית בשלב זה 1:2 לרומנים. 

 

אבי ריקן כמעט והעלה את מכבי ליתרון נוסף אחרי התקפה מהטובות במשחק שהסתיימה בהקפצה של הקשר בתוך הרחבה ובעיטה מהאוויר מעל לשער. גם שכטר היה יכול לשנות את הוצאה אחרי שעקב שלו שסובב את הכדור על קו השער והחוצה.

רגע לפני המחצית, ושוב בלי קשר למהלך המשחק, יאניוטיס הדף בעיטה מ-20 מטרים לראשו של רונדון שמחימידה מטרים כבש את השני של הרומנים. 1:2 לקלוז', שהייתה גם לתוצאת המחצית.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית ערכה מכבי חילוף ראשון כשיונתן כהן נכנס על חשבונו של אבי ריקן וזה לקח 3 דקות בלבד עד שכהן השתחרר מהשומרים שלו ברחבה ובעט מ-16 מטרים לפינה הרחוקה ופנימה. מכבי משווה ל-2:2. הצהובים צריכים עוד שני שערים כדי להפוך את התוצאה.

בדקה ה-59 נכנס ג'ראלדש להופעת בכורה בעמדת המגן על חשבונו של קנדיל. מכבי המשיכה ללחוץ בתקווה לכבוש את השלישי ואולי להשאיר תקווה למהפך המיוחל. בדקה ה-72 נכנס גם אלירן עטר למשחק במקומו של ניק בלקמן. אך כל זה לא עזר לצהובים לא לנצח את המשחק ולא להעפיל לשלב הבא. בשבוע הבא יארחו את סודובה הליטאית בסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית.