ליגה אירופית: 1:2 לסודובה על מכבי


מכבי התחילה את הדרך שלה לפלייאוף הליגה האירופית הערב (ה'), כשאירחה את סודובה הליטאית במשחק הראשון של הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית. 

המאמן ולדימיר איביץ' זכה לבשורות טובות במהלך השבוע עם חזרתו של המגן השמאלי, אנריק סבוריט, לכשירות משחק ובחר לפתוח איתו בהרכב. גם יונתן כהן פתח בהרכב בחלק הקידמי לצידו של ניק בלקמן ואיתי שכטר.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח בלחץ של הצהובים על שערה של סודובה, אך עם קושי להגיע למצבים ממשיים. הליטאים שיחקו עם שלושה בלמים ובעיקר חיכו לאיבודי כדור כדי לצאת למתפרצות.

אחרי ניסיונות של שכטר, יונתן כהן ומיכה בדקה ה-32 בלקמן רשם את ההזדמנות הבולטת במשחק כשחטף כדור ברחבה ובעט מ-12 מטרים לידיו של השוער הליטאי.

בניגוד לכל מהלך המחצית הראשונה בדקה ה-37 כדור קרן של סודובה הגיע לראשו של קרלה שנותר בודד בתיבת החמש ונגח פנימה. 0:1 לסודובה. מכבי המשיכה ללחוץ את השער הליטאי אך לא הצליחה למצוא את השיוויון לפני המחצית.

מחצית שנייה

איביץ' ערך חילוף ראשון עם פתיחת המחצית השנייה, כשצ'יקו אופואדו נכנס במקומו של איתי שכטר וכבר בדקה ה047 מצא את עצמו פנוי לבעיטה בתוך הרחבה שפגעה ברגע האחרון ברגל ליטאית ועלה מעל לשער. 

בדקה ה-63 ערך איביץ' את החילוף השני במכבי כשהניס את אלירן עטר על חשבונו של ניק בלקמן. 

בדקה ה-77 יאנקאוסקאס ניצל כדור קרן שמצא אותו חופשי ברחבה וכבש מקרוב. 0:2 לסודובה.

בדקה ה-84 מכבי חזרה למשחק. התקפה מהירה של הצהובים הסתיימה בכדור רוחב של יונתן כהן לאופואדו שכבש מחמישה מטרים. 2:1 לסודובה. מכבי עוד ניסתה למצוא את שער השיוויון אבל ללא הצלחה ותאלץ לצאת למשחק החוץ בליטא בפיגור 2:1.