ליגה אירופית: מכבי הודחה אחרי הפסד 2:1 לסודובה


מכבי תל אביב בקרב על הכרטיס לפלייאוף הליגה האירופית. המחצית השנייה של הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית יצאה לדרך, כשמכבי התארחה אצל סודובה הליטאית, שהגיעה למשחק עם 1:2 מהמשחק הראשון שנערך בשבוע שעבר בנתניה.  

המגן הפורטוגלי, ג'ראלדש ערך את הופעת הבכורה שלו בהרכב הצהובים, כשפתח בעמדת המגן הימני על חשבונו של מאור קנדיל. צ'יקו אופואדו פתח בחלק הקידמי לצידם של יונתן כהן, דור מיכה ואיתי שכטר. 

מחצית ראשונה

מכבי פתחה טוב את המשחק עם לא מעט ניסיונות להגיע למצבים בעיקר מהאגפים ובמטרה ברורה לכבוש שער ראשון מוקדם.

בהתקפה הראשונה של סודובה במשחק מיהראט טופצ'גיץ' העלה את הליטאים ליתרון אחרי שדחק מקרוב עם הראש כדור שפגע ברגלו של אמאדור. 

דקה לאחר מכן ניסיון כפול של אופואדו במספרת ושל יונתן כהן מתוך הרחבה נתקלו בשחקני ההגנה של סודובה על קו השער שהרחיקו לקרן. מכבי המשיכה ללחוץ וגם שכטר נכנס לרשימת ההזדמנויות, כשכדור שבעט מתוך הרחבה פגש את המשקוף. 6 דקות מאוחר יותר גם יונתן כהן הדביק כדור לקורה אחרי בעיטה חופשית מושלמת מ-19 מטרים.

רגע לפני המחצית, סודובה יצאה להתקפה נוספת שהסתיימה בבעיטה של סברליוגה מתוך הרחבה. הכדור פגע בגלזר והטעה את השוער ונכנס פנימה. 0:2 למכבי.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה איתי שכטר פינה את מקומו לניק בלקמן שכבר בנגיעה הראשונה בכדור ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה ולא היה רחוק מהקורה. מתן חוזז נכנס במקומו של אבי ריקן בדקה ה-58.  

בדקה ה-62 נפסל שער לזכות מכבי בטענה לנגיעת יד של יונתן כהן. האחרון ניסה שוב את כוחו מתוך הרחבה אבל השוער הליטאי הדף ברגע האחרון לקרן. בדקה ה-86 ניק בלקמן צימק את התוצאה אחרי שעט על הריבאונד מבעיטה של יונתן כהן שהדף השוער. 1:2 לסודובה.

בתוך תוספת הזמן, יונתן כהן הורחק אחרי שספג כרטיס צהוב שני. בסיום מכבי לא הצליחה לשנות את התוצאה והודחה מהסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית.