יש שיא, וגם ניצחון: 0:1 למכבי על ק"ש בחוץ


פרי גיים
אחרי פגרה בת כ-3 שבועות ליגת הבורסה לניירות ערך חזרה לפעילות. מכבי תל אביב התארחה הערב (שבת) במשחק חוץ נגד הפועל קריית שמונה במסגרת המחזור ה-11, שנערך באיצטדיון העירוני של העיר הצפונית.

בדקה ה-11 של המשחק השלימה מכבי הישג מדהים כאשר הגיעה ל-1003 דקות רצופות ללא ספיגה בליגה ושברה את השיא הישראלי בו החזיקו עד היום מכבי חיפה ושוערה גיורא אנטמן (1988/89). 

היסטוריה בצהוב: לכל המספרים מהשיא המדהים של מכבי

עוד קודם לכן, מכבי הגיעה למשחק כמוליכת הטבלה וכשבמאזנה 26 נקודות, 3 יותר מאשר למכבי חיפה שמדורגת שנייה.המאמן ולדימיר איביץ' ערך שינוי כאשר איתי שכטר החליף ב-11 את צ'יקו אופואדו הפצוע. שכטר שיתף פעולה עם דור מיכה, יונתן כהן ומתן חוזז בחלק הקדמי. 

מהעבר השני קריית שמונה פתחה את העונה בצורה מאכזבת מבחינתה ולמשחק נגד הצהובים היא הגיעה מהמקום ה-12 וכשבמאזנה 7 נקודות. הקבוצה של איזי שרצקי ביצעה חילופי מאמנים לפני מספר שבועות כשקובי רפואה מונה במקום מסאי דגו. רפואה בחר לפתוח בחלק הקדמי עם מוחמד שכר ומנגד עם מערך של 3 בלמים.

מחצית ראשונה
כבר לאחר 5 דקות השיא של מכבי עמד בסכנה לאחר שהשופט בר נתן סימן על פנדל לקריית שמונה, אך לאחר בדיקה במערכת ה-VAR ביטל את ההחלטה ושלף כרטיס צהוב לבן שמעון על התחזות. בדקה ה-11 כבר הגיעה הספירה לאחור של אלפי הצופים הצהובים באיצטדיון שראו את מכבי מגיעה ל-1003 דקות רצופות ללא ספיגה בליגה – שיא ישראלי חדש. 

אחרי המשימות ההגנתיות הצהובים החלו גם לתקוף ובדקה ה-33 עלו ליתרון. זיו מורגן נגע בידו ברחבה לאחר הרמה של כהן והשופט סימן על הנקודה הלבנה. כהן גם לקח את האחריות ושלח את הפנדל לרשת הצפונית. 0:1 למכבי.

4 דקות לפני ההפסקה מכבי חשבה שכבשה שער שני אחרי בעיטה של יונתן כהן שחולצה מהקו על ידי ההגנה. לאחר מספר דקות של בדיקה החליטו השופטים כי הכדור לא עבר במלוא היקפו של הקו ולכן השער נפסל. 

מחצית שנייה
המצב הראשון של המחצית השנייה היה שייך למארחת ולמרקו דיניז שבדקה ה-55 התרומם לכדור קרן מסוכן אבל נגח לידיים של טננבאום מ-10 מטרים. 5 דקות לאחר מכן איביץ' רענן את השורות כשביצע את החילוף הראשון שלו – שחר פיבן במקום מתן חוזז. בדקה ה-65 מכבי הגיעה למצב נהדר לאחר השתחררות של כהן ומסירה לג'ראלדש. המגן הימני החזיר רוחב לכהן שבעט בנגיעה אבל לרוע מזלו הכדור שלו הוסט לקורה והורחק על ידי ההגנה. 

ק"ש המשיכה בניסיונות לאזן ובדקה ה-72 היתה קרובה לאחר ששכר נותר פנוי ברחבה אבל יציאה נהדרת של טננבאום עצרה אותו. 3 דקות לאחר מכן גם ארון שוינפלד נכנס למשחק לאחר שהחליף את איתי שכטר. דקה לאחר מכן ק"ש נותרה בעשרה שחקנים לאחר שעדן קארצב עצר מתפרצת והורחק בכרטיס צהוב שני. בדקה ה-80 שוינפלד התקרב לכיבוש לאחר מסירת עומק של מיכה, אבל בעט החוצה. בדקה ה-88 ריקן, שנכנס במקום גולסה לקראת הסיום, הוביל מתפרצת טובה של מכבי ומסר לכהן שחתך למרכז ובעט נהדר, אך לרוע מזלו שוב נעצר בקורה. בתוך תוספת הזמן ק"ש איבדה גם את שי גולן שהורחק בכרטיס אדום ישיר לאחר עבירה על אנריק סבוריט.