משחק תשיעי ללא ספיגה: צפו ב-0:2 של מכבי על רעננה


פרי גיים 
אחרי שניצחה את הפועל ב"ש ביום שני האחרון (0:2), מכבי תל אביב התייצבה היום (חמישי) בפני המשוכה הבאה. הצהובים התארחו אצל הפועל רעננה למשחק במסגרת המחזור ה-9 של ליגת הבורסה לניירות ערך שנערך באיצטדיון המושבה בפתח תקווה.

מכבי הגיעה להתמודדות מהמקום הראשון בליגה (20 נקודות) וכשהיא נהנית מיתרון של 3 נקודות על פני מכבי חיפה והפועל ב"ש להן מספר נקודות זהה. הקבוצה של ולדימיר איביץ' שברה במשחק האחרון את השיא לרצף דקות ללא ספיגה מפתיחת הליגה והמאמן העלה הרכב דומה למשחק האחרון. השינוי שביצע איביץ' היה הכללתו של אייל גולסה, שפתח במשחק ליגה לראשונה מזה כמעט שנה, במקומו של רוסלן ברסקי. מהעבר השני, רעננה טרם הפסידה העונה בביתה. 

מהעבר השני, רעננה הגיעה מהמקום ה-12 בטבלה וכשבמאזנה 6 נקודות. מאמנה מנחם קורצקי הציב בחלק הקדמי שלו את קייס גאנם, כאשר מי שקיבל הפעם הזדמנות לצידו היה יואב תומר הצעיר. 

 מחצית ראשונה
מכבי פתחה את המשחק עם הרבה ביטחון ובדקות הראשונות ניסיונות של גולסה, גלזר וכהן פיספסו את המסגרת במעט. בדקה ה-10 שחקניו של איביץ' כבר הצליחו למצוא את הרשת. זה התחיל עם גלזר שדחף קדימה והעביר מסירת עומק טובה לצ'יקו. החלוץ ניצל את המהירות המסחררת שלו כדי לחלוף על פני שחקן הגנה אחת ולבעוט מי לאחר מכן מ-7 מטרים לרשת. 0:1 למכבי. 

בדקות שלאחר השער המשחק החל להתאזן והקצב נרגע כאשר שתי הקבוצות לא ממש מסכנות את השער. בדקה ה-31 דווקא הגיע מצב נהדר למכבי לאחר כדור קרן של יונתן כהן אבל סבוריט בעט מטווח קצר לקורה. 4 דקות לפני ההפסקה גולסה כמעט הבקיע לאחר התקפה מתפרצת טובה ומסירה של מיכה אבל הבעיטה שלו חמקה החוצה. 

מחצית שנייה
רעננה שלחה לא מעט שחקנים קדימה בפתיחת המחצית השנייה וניסתה לחזור למשחק. בדקה ה-56 היא התקרבה עם בעיטה של אור דסה, אבל דניאל טננבאום הגיב טוב והדף. 7 דקות לאחר מכן יואב תומר שלח כדור חזק שהוסט על ידי אחד משחקני ההגנה של מכבי ופגע במשקוף.  

בדקה ה-65, רגע לאחר בעיטה של יונתן כהן שהלכה החוצה, איביץ' החל לרענן את השורות והכניס את ברסקי במקום אייל גולסה שזכה לתשואות מהקהל. 5 דקות לאחר מכן הגיע גם תורו של עומר אצילי להיכנס לדשא, במקום מתן חוזז. מיד לאחר מכן רעננה כמעט כבשה אבל נגיחה של עידו לוי חמקה ליד העמוד של טננבאום.

רעננה לא ניצלה את ההזדמנויות ובדקה ה-74 מכבי הענישה אותה עם שער גדול. חילופי מסירות בין 4 שחקנים הסתיימו עם הורדה לאחור של צ'יקו ויונתן כהן ירה בנגיעה מ-14 מטרים לפינה הרחוקה של צור חסר האונים. 0:2 למכבי. 5 דקות לסיום הגיע הזמן של צ'יקו אופואדו לזכות בתשואות מאלפי אוהדי מכבי ומי שהחליף אותו היה איתי שכטר. לקראת הסיום ברסקי ניסה את מזלו עם בעיטה ממרחק שלא מצאה את המסגרת. מכבי הצליחה לשמור על שער נקי עד הסיום, ניצחון 0:2 ומשחק ליגה תשיעי ברציפות העונה ועשירי בסך הכל ללא ספיגה. בכך השוותה את שיא הליגה שהיה שייך עד היום למכבי חיפה, שגם לה רצף של עשרה משחקים רצופים ללא ספיגה (אך באותה עונת משחקים – 1988/89).