מופע שנות ה-70: 0:3 אדיר למכבי בדרבי


פרי גיים
אחרי 4 שנים של הפסקה, מכבי תל אביב אירחה הערב (שני) לראשונה דרבי בבלומפילד. הצהובים פגשו את הפועל תל אביב למשחק המרכזי של המחזור ה-25 בליגת הבורסה לניירות ערך וניסו להחזיר את הפער בפסגה ל-6 נקודות. שחקני מכבי עלו למשחק על מדי הרטרו כחלק מהצדעה לקבוצה שזכתה בדאבל בעונת 1976/77.

שחקניו של ולדימיר איביץ' הגיעו אחרי הניצחון על הפועל קריית שמונה במחזור הקודם והמאמן בחר שלא לבצע שינויים בהרכב, שכלל חלק קדמי שהורכב מיונתן כהן, עומר אצילי ואיתי שכטר. 

מהעבר השני, האדומים נלחמים על המקום בפלייאוף העליון והגיעו לדרבי אחרי ניצחון על בית"ר י-ם. גם מאמנם ניר קלינגר בחר שלא לבצע שינויים ב-11, כשעמרי אלטמן ועומר דמארי הובילו את ההתקפה. 

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה די מתוחה עם גישושים מצד שתי הקבוצות שלא הצליחו לאיים על השער בדקות הראשונות. בדקה ה-19 מכבי הגיעה להזדמנות ראשונה אחרי מסירה של כהן משמאל ונגיחה של ריקן החוצה ממצב קורץ. מכבי המשיכה ליזום ו-7 דקות לאחר מכן גלזר איים עם בעיטה ממרחק לאחר הכנה של שכטר.

בדקה ה-35 הגיע שער היתרון של הצהובים. עומר אצילי היה האיש שלקח כדור חופשי מ-19 מטרים ושלח בעיטה שטוחה לפינה של ג'ראפי שלא הגיב. 0:1 למכבי. 3 דקות לאחר מכן מכבי יכולה היתה לכבוש את השני לאחר מסירת עומק של טיבי לריקן מעבר לקו ההגנה אבל הקשר לא הצליח להשתלט. 

בדקה ה-44 הפועל נותרה ב-10 שחקנים לאחר עבירה קשה של אייזן על שכטר (שהוחלך באופואדו מיד לאחר מכן) שזיכתה אותו באדום ישיר. בתוך תוספת הזמן של המחצית אצילי סובב כדור חופשי נוסף לעבר השער, אבל הפעם ג'ראפי הדף. 

מחצית שנייה
מכבי פתחה טוב גם את החצי השני ונהנתה מיתרון של שחקן, כאשר התנועה היתה חד סיטרית לכיוון השער של היריבה. כהן וריקן גם הגיעו למצבים לאחר קרנות אבל הבעיטות שלהם הלכו החוצה. 

המכבש המשיך לעבוד ובדקה ה-63 גם הגיע השער השני. הפעם אצילי הוציא מתפרצת והשאיר לגולסה. הקשר התקדם מעט ומ-20 מטרים ירה טיל פנטסטי שטס לרשת הגבוהה של ג'ראפי חסר האונים. 0:2 למכבי. 2 דקות לאחר מכן איביץ' החליט להכניס את מיכה במקום גולסה, שזכה לתשואות מהיציע. 

מכבי לא הסתפקה בכך ובדקה ה-70 כבשה את השלישי. הפעם חילופי מסירות פירקו את ההגנה האדומה ובסיומן רוחב של סבוריט השאיר את צ'יקו מול שער חשוף והניגרי גילגל פנימה. 0:3 למכבי. בדקה ה-85 אופואדו נפצע ופונה על אלונקה במה שהשאיר את מכבי ב-10 שחקנים לאחר שכל 3 החילופים בוצעו (אלמוג נכנס במקום אצילי בדקה ה-75). עד לסיום לא הושגו שערים בדרך ל-0:3 גדול של הצהובים בדרבי ושמירה על פער 6 נקודות בפסגה.