החגיגה נמשכת: 0:1 למכבי על בית"ר י-ם במשחק ההנפה


פרי גיים
אחרי שהבטיחה את הזכייה באליפות ה-24 בתולדותיה, מכבי תל אביב התייצבה הערב (רביעי) למשחק הנפת הצלחת החגיגי. במשחק הבית האחרון של העונה, הצהובים אירחו את בית"ר ירושלים למפגש במסגרת המחזור ה-34 של ליגת הבורסה לניירות ערך ובסיומו הניף הקפטן שרן ייני את צלחת האליפות בפעם השנייה ברציפות – ובפעם החמישית בסך הכל בעשור האחרון. 

המאמן ולדימיר איביץ' בחר לתת הזדמנות לשחקנים רבים שלא הרבו לקבל דקות לאחרנה והעלה ב-11 את השוער היווני אנדראס יאניוטיס, רוסלן ברסקי והקשר הצעיר פארפה גויאגון. עוד לפני המשחק שחקני מכבי עלו לדשא עם חולצות מיוחדות כמחווה לשוער חביב אוחיון, שנפצע מוקדם יותר העונה. 

מהעבר השני, בית"ר שהבטיחה מעשית את המקום השלישי בליגה עוד לפני שריקת הפתיחה, פתחה עם חלק קדמי שכלל את עידן ורד, לוי גארסיה ושלומי אזולאי. 

מחצית ראשונה

המחצית הראשונה התאפיינה בעיקר בחוסר דיוק של שתי הקבוצות בחלק הקידמי. בעוד מכבי התקשתה להגיע למצבי הבקעה דווקא בית"ר ירושלים ניצלה זאת וניסתה בהגבהת כדורים לרחבה לנסות ולמצוא את השער הראשון אבל ללא הצלחה.

בסיום 45 דקות אנמיות שתי הקבוצות ירדו למחצית ללא שערים.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית ערך איביץ' חילוף כפול: יונתן כהן ודן גלזר נכנסו על חשבונם של פארפה ואיילון אלמוג.

בדקה ה-53 רשמו הצהובים את ההזדמנות הכי טובה עד כה במשחק, כשכדור נהדר של ברסקי חצה את ההגנה והגיע לרגליו של דוידזאדה. האחרון הוציא רוחב לתיבת החמש ובלקמן המשיך סמוך לקורה. בדקה ה-68 איביץ' ערך עוד שני חילופים, כששכטר וריקן נכנסו על חשבונם של ברסקי ובלקמן.

 בדקה ה-74 חטיפת כדור של הצהובים הסתיימה בבעיטה אדירה של יונתן כהן מ-30 לפינה הימנית של איתמר ניצן ופנימה. 0:1 למכבי!

בהמשך בית"ר ניסתה לחזור למשחק, אך ההגנה של הצהובים הייתה מקום. בסיום מכבי רשמה ניצחון ראשון על בית"ר ירושלים בבלומפילד המחודש. השחקנים התפנו להנפת צלחת האליפות שנה שנייה ברציפות.