ככה פותחים פלייאוף: צפו ב-0:2 על הפועל חיפה


פרי גיים
אחרי כ-3 חודשים של פגרה כפויה בשל התפרצות הקורונה, מכבי תל אביב חזרה הערב (שבת) לדשא. המוליכה אירחה באיצטדיון בלומפילד את הפועל חיפה במשחק שפתח את הפלייאוף העליון של ליגת הבורסה לניירות ערך. בעקבות ההנחיות המפגש נערך ללא קהל, כאשר בנוסף הוחלט גם לאפשר שימוש בחמישה מחליפים לכל קבוצה. 

מכבי נאלצה להסתדר ללא הבלם איתן טיבי שנותר מחוץ לסגל לאחר שאביו משה נפטר. שרן ייני פתח במרכז ההגנה של הצהובים, כאשר המאמן ולדימיר איביץ' בחר לפתוח עם חלק קדמי שכלל את עומר אצילי, מתן חוזז ואיתי שכטר. מהעבר השני, מאמן הפועל חיפה חיים סילבס הציב בהתקפה את נס זמיר ויאקוב סילבסטר.    

מחצית ראשונה
הזדמנות הראשונה במשחק היתה שייכת דווקא להפועל חיפה עם בעיטה מסוכנת של קאניוק, שנהדפה על ידי טננבאום. בדקות הבאות מכבי הצליחה להשתלט על המשחק וגם לסכן את השער עם בעיטות של מיכה ושכטר. בדקה ה-18 האחרון גם מצא את הרשת, אבל השער נפסל בצדק בשל נבדל.  

6 דקות לאחר מכן גם עומר אצילי הגיע למצב טוב בתוך הרחבה אבל בעט ברגל ימין החוצה. בדקה ה-38 מכבי ספק היתה ראויה לפנדל לאחר ששכטר הוכשל ברחבה, אבל צוות השיפוט הורה להמשיך. מנגד, אצל הפועל חיפה בלט בדקות האלה תומר אלטמן שאיים פעמיים על השער אבל מצא טננבאום מוכן. ממש בדקה ה-45 מכבי הצליחה למצוא את השער. המחמאות מגיעות למתן חוזז שלקח את ההזדמנות וסובב באומנות כדור חופשי מ-17 מטרים הישר לרשת של הפועל חיפה. 0:1 למכבי. 

מחצית שנייה
מכבי פתחה את המחצית השנייה בזהירות, אבל בדקה ה-55 כבר הצליחה להכפיל את היתרון. שוב חוזז היה מעורב כאשר הרים כדור קרן חד, סבוריט המשיך עם נגיחה ושכטר שנותר מול שער חשוף שלח לרשת בקלות. 0:2 למכבי. הצהובים המשיכו להיראות טוב מאוד ובדקה ה-59 כמעט כבשה את השלישי אחרי חילופי מסירות בסיומם גולסה בעט החוצה. 

בדקה ה-65 מכבי נזקקה להצלה נהדרת של דניאל טננבאום, שעם ירידה גדולה מנע מפדידה להשיג שער מצמק. 5 דקות לאחר מכן ניק בלקמן שנכנס כמחליף שניות קודם לכן נגח לרשת לאחר כדור חופשי. השופט אישר את השער אבל לאחר בדיקה ב-VAR הוחלט לבטל את ההחלטה והשער נפסל. הקצב ירד לקראת הסיום כאשר המאמנים גם ניצלו את החילופי הרבים שעמדו לרשותם. 0:2 למכבי בסיום.