עוד לא: מכבי ניצחה 0:3 את הפועל חיפה


מכבי תל אביב רשמה הערב (ראשון) ניצחון 0:3 על הפועל חיפה במחזור שפתח את הסיבוב השני בפלייאוף העליון. הצהובים הגיעו למשחק החוץ בסמי עופר בידיעה שניצחון ואיבוד נקודות של מכבי חיפה בבלומפילד תקבע אליפות שנייה ברציפות, אך ניצחון ירוק שמר על הסטטוס קוו בצמרת – פער של 12 נקודות. 

מכבי פתחה במערך דומה למשחק הדרבי, כשאיביץ' פתח עם 3 בלמים: ייני סבוריט ופיבן. ג'ראלדש ודוידזאדה שיחקו כקיצוניים. בחלק הקידמי ניק בלקמן ואיילון אלמוג קיבלו את חולצת ההרכב הראשון.

מחצית ראשונה

הפועל חיפה פתחה את המשחק עם לחץ גבוה על קו ההגנה של הצהובים ובדקה ה-9 גם כבשה שער שנפסל בטענה לנבדל של נס זמיר. ההזדמנות הראשונה של מכבי הגיעה בדקה ה-17. התקפת מעבר מהירה של הצהובים שהסתיימה בהגבהה של בלקמן ונגיחה של דור פרץ שנהדפה לקרן.

איילון אלמוג הגביהה את הקרן מצד שמאל ושחר פיבן מקרוב כבש את הראשון במשחק. 0:1 למכבי.

הפועל חיפה המשיכה להחזיק בכדור במטרה לחזור למשחק ובדקה ה-25 דניאל טננבאום הצליח לעצור בעיטה חדה של אלטמן. בדקה ה-41 התקפה מהירה של מכבי הסתיימה בבעיטה של דוידזאדה לא רחוק מהקורה של חיפה. 2 דקות לאחר מכן שוב טננבאום היה במקום כדי לעצור בעיטה של דור מלול.

טננבאום המשיך בתצוגה נהדרת במחצית והפעם בבישול מחוף לחוף לאיילון אלמוג שבאחד על אחד מול בוריץ' לא התבלבל וכבש. 0:2 למכבי! זו גם התוצאה שנעלה את המחצית הראשונה בסמי עופר.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה בלי שינויים בהרכב שתי הקבוצות. מכבי פתחה את המחצית בלחץ על שערה של הפועל חיפה אבל דווקא לירן סרדל היה הראשון לנסות את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה של טננבאום שחלפה מעל לשער.

דקה לאחר מכן טננבאום רושם שתי הצלות נהדרות בהתקפה אחת כשנס זמיר היה הראשון לבעוט מתוך הרחבה, טננבאום הדף, פדידה עט על הריבאונד ובעט מ-5 מטרים ושוב טננבאום היה במקום לעצור.

בדקה ה-60 ערך איביץ' חילוף כפול. איתי שכטר ויונתן כהן נכנסו על חשבונם של ניק בלקמן ואיילון אלמוג. בהמשך גם אייל גולסה וז'איר אמאדור נכנסו במקומם של דור פרץ ואנריק סבוריט.

בדקה ה-79 התקפה של הצהובים הסתיימה בעבירה על איתי שכטר. יונתן כהן ניגש לבעיטת העונשין ודייק פנימה. 0:3 למכבי! 

בדקה ה-84 אבי ריקן פינה את מקומו לטובת גויאגון פארפה. בסיום המשחק מכבי רשמה ניצחון בסמי עופר, אך טרם הבטיחה את תואר האליפות בזמן שמכבי חיפה ניצחה את הפועל תל אביב באצטדיון בלומפילד.