בפעם השביעית: מכבי זכתה בתואר אלוף האלופים


ככה פותחים עונה! מכבי תל אביב זכתה הערב (ה') עונה שנייה ברציפות ובפעם השביעית בתולדות המועדון בתואר אלוף האלופים. הצהובים גברו 0:2 על הפועל ב"ש משערים של יונתן כהן ואילון אלמוג, והשלימו ניצחון כפול בגמר (0:4 בסיכום שני המשחקים). עם הניצחון הקבוצה הבטיחה את מקומה בגמר גביע הטוטו העונה.

 

בן ביטון ערך את הופעת הבכורה שלו במכבי כשפתח בהרכב. טל בן חיים הצטרף לבכורה משלו כשנכנס למשחק במחצית השנייה ובכך שב ללבוש את המדים הצהובים 3 שנים אחרי שעזב את מכבי.

מחצית ראשונה

אחרי פתיחת משחק עם לחץ גבוה של מכבי הגיע השער הראשון בצהוב. בדקה ה-13, מהלך של מכבי שהתחיל מבלקמן, המשיך לפרץ שהסיט את הכדור לצד ימין, עליו השתלט יונתן כהן ששחרר בעיטה מקצה הימני של הרחבה לחיבור השמאלי של לויטה. יופי של שער. 0:1 למכבי!

בדקה ה-27 דור פרץ היה קרוב להכפיל את התוצאה אחרי מהלך נהדר שהתחיל מאלמוג בצד שמאל והסתיים בכדור רוחב של כהן לפרץ, אך הכדור שבעט בנגיעה חמק סנטימטרים מהקורה. בדקה ה-42, נגיחה של בלטקסה מכדור קרן נהדפה מקו השער.

רגע לפני השריקה למחצית עוד מהלך התקפי נהדר של בלקמן, אחרי שבישל בכדור עומק מרשים לאילון אלמוג. האחרון הסתובב על השחקן שלו ובעט לפינה השמאלית ופנימה. 0:2 למכבי!

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערכה מכבי חילוף ראשון, כשמאור קנדיל נכנס במקומו של אופיר דוידזאדה.

עדן קארצב היה הראשון שניסה את מזלו במחצית השנייה אחרי שהשתלט על כדור סמוך לרחבה של ב"ש ובעט מ-20 מטרים כדור שחלף סמוך לקורה של לויטה. אבי ריקן ואדוארדו גררו החליפו את דן גלזר ודור פרץ בדקה ה-56. גם ניק בלקמן פינה את מקומו לטובת רונן חנצ'יס.

גררו נכנס למשחק טוב ובתוך דקה הצליח לסכן את שערו של לויטה בבעיטות מ-16 מטרים אחרי שהשתחרר באלגנטיות מהמגן שלו.

שלוש שנים אחרי שעזב את מכבי טל בן חיים, ששב ללבוש את המדים הצהובים, ערך את הבכורה שלו כשהחליף את אילון אלמוג בדקה ה-72.

בדקה ה-88 טל בן חיים השלים דאבל פס עם אדוארדו גררו וכמעט וכבש את הראשון שלו העונה, אך הבעיטה מזווית קשה נהדפה על ידי לויטה.