מאה אחוז מהעונשין: מכבי העפילה עם 0:2 על ריגה


פרי גיים
מכבי תל אביב החלה הערב (רביעי) את הקמפיין האירופי. האלופה אירחה באיצטדיון בלומפילד את פ.צ ריגה למשחק בודד ומכריע במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של מוקדמות ליגת האלופות.

עבור המאמן גאורגיוס דוניס היה זה המשחק הראשון בו עמד על הקווים כמאמן מכבי. היווני בחר לעלות בחלק הקדמי את אילון אלמוג, אדוארדו גררו וניק בלקמן כאשר שרן ייני חזר למרכז ההגנה ואנריק סבוריט לעמדת המגן השמאלי. 

מהעבר השני, אלופת לטביה הגיעה לישראל כאשר היא כבר נמצאת בשלב מתקדם של העונה בליגה המקומית. מאמנה אולג קונונוב הציב את מלך השערים שלו קולה אמבומבו בחוד, כשיאקוב הורה הצ'כי וסטניו ג'וניור הברזילאי תמכו בו מהאגפים.

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה זהירה מצד שתי הקבוצות שבחנו אחת את השנייה בדקות הראשונות. בדקה ה-9 מכבי ייצרה איום ראשון עם רוחב של אלמוג שהגיע לבלקמן, אבל ההגנה הצליחה לנקות. דקה לאחר מכן אלמוג כבר ייצר פריצה טובה ובעט כדור שטוח שחמק ליד העמוד.

בדקות הבאות מכבי ניסתה לאיים על השער הלטבי ממרחק, בעיטות של בלקמן, פרץ וריקן ניסו לבחון את השוער אבל לא מצאו את הרשת. בדקה ה-32 מכבי הרגישה חסרת מזל לאחר שגררו הגביה מצוין מימין, בלקמן המשיך עם נגיחה טובה אבל פגע רק בקורה. הלחץ של הצהובים גבר ושתי דקות לאחר מכן ריקן זיעזע את המשקוף עם בעיטה מתוך הרחבה. בהתקפה הבאה בלקמן הגיע למצב טוב מ-10 מטרים אבל הכדור שלו נבלם על ידי שחקן הגנה שהפריד בינו לבין הרשת.

מחצית שנייה
בפתיחת המחצית השנייה דן ביטון עלה להופעת הבכורה שלו במכבי כשהחליף את גררו שסחב צהוב. כבר בנגיעה הראשונה שלו ביטון היה יכול למצוא את הרשת לאחר מסירה של אלמוג, אבל השוער הצליח להדוף את הבעיטה מתוך הרחבה. הצהובים המשיכו להיות דומיננטיים יותר ובדקה ה-52 ריקן חדר לרחבה ובעט מזווית קשה, השוער הצליח להדוף.

בדקה ה-58 מכבי סוף סוף הצליחה לתרגם את היתרון גם אל לוח התוצאות. בלקמן הכניס מסירת עומק נהדרת לריקן שבחוכמה רבה גם הצליח לסחוט פנדל. בלקמן לקח את האחריות ושלח את הפנדל בעוצמה למרכז השער ופנימה. 0:1 למכבי. 

18 דקות לפני הסיום מכבי כמעט כבשה את השני אחרי שבלקמן הוריד לפרץ שהגיע מאחור אבל הבעיטה של הקשר זיעזעה את המשקוף. 8 דקות לסיום בן חיים היה המחליף השני של מכבי ונכנס במקום אלמוג. דקה לאחר מכן גם דור פרץ פינה מקום לאיתי שכטר. בדקה ה-88 מכבי הכפילה את היתרון. הפעם איתי שכטר היה האיש שסחט את הפנדל וניק בלקמן השלים צמד עם פנדל מדויק נוסף שסגר עניין. 0:2 למכבי בסיום.

בסיבוב הבא מכבי תפגוש את סודובה במשחק שצפוי להיערך בחוץ. הקבוצה הליטאית, שהדיחה את הצהובים ממוקדמות הליגה האירופית אשתקד, עברה את פלורה טאלין בסיום דו קרב פנדלים, אחרי 1:1 בתום 120 דקות