מכבי הפסידה 2:1 לפ"ת במחזור הפתיחה


ליגת הבורסה לניירות ערך עונת 2020/21 יצאה לדרך. מכבי תל אביב אירחה הערב את העולה הטרייה, מכבי פתח תקווה וקיוותה לפתוח את העונה עם ניצחון, אך ירדה מנוצחת 2:1. הצהובים ייצאו לפגרת הנבחרת ואחריה יפגשו את בני יהודה.

פרי גיים

מכבי תל אביב עלתה בהרכב שכלל שני שינויים מזה שניצח את סודובה ברביעי האחרון וכלל את איילון אלמוג במקום אופיר דוידזאדה ובכך המערך חזר ל-4 שחקני הגנה. בן ביטון פתח במקומו של מאור קנדיל.

עוד לפני שריקת הפתיחה השתתפו שחקני שתי הקבוצות במפגן תמיכה והזדהות עם נפגעות מקרי אונס והטרדות מיניות ואמרו די לאלימות מינית נגד נשים!

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק עם לחץ גבוה על שערה של מכבי פ"ת. איילון אלמוג, דור פרץ וניק בלקמן רשמו שלוש החמצות מתוך הרחבה. האחרון החמיץ אחרי מהלך נהדר של דן ביטון שמצא את החלוץ אך ינקו מנע ממנו שער.

ככל שחלפו הדקות מכבי פ"ת החלה לצאת יותר קדימה והשאירה יותר שטחים פנויים בעיקר באגפים, אך מכבי לא ניצלה את השטחים האלה כדי להגיע למצבים מסוכנים. רגע לפני המחצית מרקוס דיניז מפ"ת מצא את עצמו חופשי לנגיחה מ-5 מטרים וסחט הצלה אדירה של טננבאום.

מן העבר השני רגע לפני השריקה למחצית דור פרץ התמקם טוב ברחבה ונגח מ-4 מטרים אבל ינקו היה במקום. בסיום שתי הקבוצות ירדו למחצית ללא שערים.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-48 מכבי פ"ת עלתה ליתרון אחרי שיינון אליהו בעט כדור מ-14 מטרים לרשת הגבוהה של טננבאום. 0:1 לפ"ת.

בדקה ה-57 ערך דוניס חילוף כפול במכבי: דוידזאדה נכנס על חשבונו של אנריק סבוריט ודור פרץ פינה את מקומו ליונתן כהן. האחרון הגיע 3 דקות מאוחר יותר להזדמנות נהדרת אחרי מסירת רוחב של ריקן אבל הכדור שבעט פגע בשחקן הגנה והגיע לידיו של ינקו.

בדקה ה-62 נכנס מאור קנדיל במקומו של בן ביטון ובדקה ה-68 איתי שכטר החליף את איילון אלמוג.

בדקה ה-72 פריצה של יונתן כהן מצד שמאל והרמה לרחבה הובילה לעבירה של ירדן כהן על ניק בלקמן. שמואלביץ' קבע כדור עונשין מ-11 מטרים. בלקמן ניגש להשלים את המשימה, אך הבעיטה שלו פגשה את המשקוף.

בדקה ה-82 מאור קנדיל סחט כדור חופשי סמוך לרחבה מצד ימין. יונתן כהן הרים לפינה הרחוקה ושכטר התרומם ונגח פנימה. מכבי מאזנת ל-1:1.

3 דקות בלבד חלפו ומכבי פ"ת חזרה להוביל אחרי שעבדה השתלט על כדור עומק ברחבה ובעט לרשת הגבוהה ופנימה. 1:2 לפ"ת.

מכבי ניסתה לחזור שוב למשחק אבל ניסיונות של קנדיל, יונתן כהן וריקן לא מצאו את המסגרת ובסיום מכבי ירדה מנוצחת 2:1.