אירופה, חזרנו: מכבי בפלייאוף אחרי 0:1 על ברסט


אחרי שנתיים ללא הכרטיס לשלב בתים במפעל אירופי, מכבי תל אביב הבטיחה הערב חורף אירופאי עם הניצחון 0:1 על דינמו ברסט במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. שער של דן ביטון (פנדל) העניק למכבי את הכרטיס לפלייאוף ליגת האלופות ואת הכרטיס לשלב הבתים בליגה האירופית במידה ולא תעפיל לליגת האלופות. בפלייאוף תפגוש מכבי את רד בול זלצבורג לצמד משחקים.

פרי גיים

המאמן, גאורגיוס דוניס, פתח במערך שכלל 3 בלמים, איתן טיבי, אנריק סבוריט ושרן ייני. לצידם פתחו אופיר דוידזאדה בשמאל ומאור קנדיל בצד ימין. אייל גולסה שב להרכב ושיחק בקישור עם דן גלזר ודור פרץ, כשבחוד ההתקפה פתחו דן ביטון ודן ביטון.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק עם לחץ על שערה של ברסט. שכטר וגולסה מצאו את עצמם חופשיים לבעיטות מתוך הרחבה כבר ב-5 הדקות הראשונות, אך לא דייקו למסגרת. מכבי המשיכה ללחוץ וניסתה את כוחה גם מחוץ לרחבה עם ניסיון של דור פרץ שמצא את שוער ברסט מוכן.

מכבי המשיכה לשלוט באופן מוחלט במרכז המגרש ובקצב המשחק, אבל לא הצליחה ליצר מספיק מצבים מסוכנים ובסיום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה בתוצאה 0:0.

מחצית שנייה

מכבי עלתה למחצית ללא שינויים בהרכב. כבר בדקה ה-48 חילופי מסירות של שכטר וסבוריט הובילו להזדמנות של סבוריט, אך איגנטוביץ' היה במקום והדף לקרן. דן ביטון הרים את הקרן מצד שמאל ודור פרץ שהתמקם טוב נדחף מאחור וסחט כדור עונשין מ-11 מטרים. ביטון ניגש לבעוט את הפנדל ודייק לפינה הימנית ופנימה. 0:1 למכבי!

 

בדקה ה-56 ניקבלקמן נכנס למשחק במקומו של איתי שכטר. ברסט החלה ללחוץ את שערה של מכבי אבל מצאה את טננבאום מוכן בשער. מןה עבר השני ניסיון בעיטה לש פרץ כמעט ומצא את שוער ברסט לא מוכן.

בדקה ה-65 אייל גולסה יים את חלקו במשחק ואבי ריקן נכנס במקומו. בדקה ה-73 סבוריט היה קרוב להכפיל את התוצאה אחרי הרמת קרן משמאל של דן ביטון שמצאה את הראש של המגן הספרי, אך הנגיחה עלתה מעל למשקוף.

מכבי המשיכה לחפש את השער השני ופעולה נהדרת של מאור קנדיל מצד ימין מצאה את דוידזאדה חופשי מ-5 מטרים, אך המגן השמאלי בעט מעל לשער. גם ריקן מצא את עצמו חופשי לבעיטה מתוך הרחבה אחרי כדור רוחב שקיבל מצד ימין אך הכדור עלה מעל לשער.

ככל שחלפו הדקות מכבי המשיכה לנצל את העייפות של הבלארוסים וגם ניק בלקמן כמעט ומצא את הרשת כשבעיטה שלו מצד ימין מצאה את שוער ברסט מוכן. בדקה ה-81 יונתן כהן נכנס למשחק על חשבונו של כובש שער היתרון, דן ביטון.

השופט הוסיף 5 דקות למשחק בהן יונתן כהן ואבי ריקן שמרו על הכדור בעיקר ברגליים צהובות כדי לשמור את התוצאה. בתום 90 דקות מכבי ניצחה והבטיחה את הכרטיס לפלייאוף ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2015/16.