פלייאוף ליגת האלופות: 1:2 לזלצבורג על מכבי


5 שנים מהפעם האחרונה שהשתתפו בפלייאוף ליגת האלופות, מכבי תל אביב שבה הערב (שלישי) לזירה המרכזית של הכדורגל האירופי כשאירחה את רד בול זלצבורג. דן ביטון (9) העלה את מכבי ליתרון מוקדם אבל במחצית השניה, שובושלאי (49, פנדל) ואוקונגאווה (57) הצליחו להפוך את התוצאה.

פרי גיים

המאמן, גאורגיוס דוניס נאלץ להסתדר בסגל חסר במיוחד בעקבות העדרותם של 9 שחקני סגל שנמצאו חיוביים בבדיקת הקורונה. המאמן היווני פתח במערך של 5 שחקני הגנה: ביטון, טיבי, ייני, בלטקסה ואופיר דוידזאדה. במרכז המגרש פתחו רוסלן ברסקי, עדן קארצב ואייל גולסה. ובחוד ההתקפה שיתפו פעולה דן ביטון ואילון אלמוג.

מחצית ראשונה

שתי דקות מפתיחת המשחק שובאשליי ניסה את כוחו בבעיטה חופשית מ-28 מטרים ומצא את טננבאום במקום.

בניגוד לשליטה של האוסטרים במשחק, מכבי יצאה להתקפה אחרי חטיפת כדור של בלטקסה. אילון אלמוג הכניס עומק נהדר לדן ביטון שהמשיך בהקפצה מעל השוער ופנימה. 0:1 למכבי!

זלצבורג המשיכה ללחוץ את מכבי וכמעט וניצלה חוסר תאום בהגנה הצהובה אבל הבעיטה השנייה לשער במשחק הייתה של אילון אלמוג שפרץ מצד ימין ובעט מזווית לידיו של סטנקוביץ'.

טננבאום היה במקום שוב לכדור חופשי מ-17 טרים ומנע שער שיוויון. מכבי רשמה הזדמנות נוספת מכדור קרן של ביטון מצד שמאל. קארצב מצא את עצמו חופשי לבעיטה מ13 מטרים אבל הכדור חמק סמוך לקורה.

בסיום המחצית הראשונה מכבי יורדת ביתרון 0:1 ועם הרבה תקוות לקראת המחצית השנייה.

מחצית שנייה

מכבי עלתה למחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. הצהובים היו הראשונים לרשום הזדמנות כשאיילון אלמוג בעט מתוך הרחבה לידיו של סטנקוביץ'.

דקה לאחר מכן התקפה של האוסטרים מצד ימין, דאקה חדר לרחבה והוכשל על ידי בלטקסה. השופט האנגלי פסק על הנקודה הלבנה. שובושייל בעט לפינה הימנית של טננבאום שהצליח לגעת בכדור אבל לא למנוע ממנו לחדור פנימה. 1:1.

בדקה ה-57 התקפה של האוסטרים מצד שמאל הסתיימה בכדור רוחב שהגיע לרגליו של אוקוגאווה שמ-5 מטרים כבש בנגיעה. 1:2 לזלצבורג.

בדקה ה-61 טל בן חיים נכנס למשחק על חשבונו של רוסלן ברסקי. דן ביטון מצא את המסגרת בבעיטה חופשית מ-25 מטרים אבל סטנקוביץ' הצליח להדוף לקרן. בדקה ה-70 ביטון כמעט והצליח להפתיע את שוער זלצבורג בכדור חופשי מצד ימין אבל הקורה הצילה את סטנקוביץ'.

בדקה ה-71 ערך דוניס חילוף שני כששכטר נכנס על חשבונו של עדן קארצב. 6 דקות לאחר מכן שכטר רשם החמצה ענקית אחרי מתפרצת של הצהובים שהסתיימה במסירת רוחב של בן חיים לשכטר שבעט חלק לידיים של סטנקוביץ'.

מכבי המשיכ הלבחון את ערנותו של סטנקוביץ' בניסיון למצוא את שער השיוויון עם מצבים של אילון אלמוג ושכטר. מנגד טננבאום מנע בשתי הזדמנויות של זלצבורג לעלות להגדיל את היתרון. בדקה ה-81 נכנס לשחק מתן חוזז על חשבונו של מתן בלטקסה. מכבי עוד ניסתה להשיג את שער השיוויון אך ללא הצלחה ובסיום המשחק הצהובים הפסידו 2:1 במשחק הבית לקראת הגומלין.