מאזן מושלם: צפו ב-1:2 של מכבי על סיבאספור


מכבי תל אביב רשמה הערב (ה') ניצחון חוץ חשוב מאוד במשחק נגד סיבאספור במחזור השני של הליגה האירופית. הצהובים גברו על הטורקים 1:2 משערים של דן ביטון ודור פרץ. השניים הפכו את התוצאה אחרי שדווקא סיבאספור עלתה ליתרון בדקה ה-55 משערים של קאיודה. מכבי עם מאזן מושלם בתום שני המחזורים והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שפותחת את שלב הבתים עם שני ניצחונות.

פרי גיים

גאורגיוס דוניס ערך מספר שינויים מההרכב שפתח במשחק הליגה נגד הפועל ב"ש ביום ראשון. אופיר דוידזאדה שב להרכב על חשבונו של אנריק סבוריט. דן גלזר ואבי ריקן שבו להרכב ושיתפו פעולה במרכז השדה לצידו של דור פרץ. בחוד ההתקפה פתחו דן ביטון ואיתי שכטר.

מחצית ראשונה

אחרי דקות ראשונות של שליטה של הטורקים במרכז המגרש אבל כמעט ללא מצבים ממשיים, בדקה ה-13 רשם ריקן את ההזדמנות הראשונה במשחק. כדור רוחב שהעביר קנדיל מצד ימין מצא את הקשר חופשי ברחבה אבל ריקן המשיך את הכדור בנגיעה החוצה.

הטורקים, שניסו למצוא את הפרצה בהגנת הצהובים מהאגפים רשמו הזדמנות ראשונה דווקא מאיבוד כדור של מכבי בדקה ה-26. גראדל חילץ את הכדור מריקן וסיים את הפריצה שלו לרחבה בבעיטה שחמקה מהקורה.

ככל שחלפו הדקות מכבי החלה ליזום יותר ולנסות למצוא פרצה בהגנה של הטורקים אבל ללא הצלחה. מנגד סיבאספור המשיכה בניסיונות שלה בעיקר מהאגפים למצוא את השער הראשון. בסיום מחצית כמעט ללא הזדמנויות שתי הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה ללא יתרון.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים בהרכבי הקבוצות. בדקה ה-55 סיבאספור יצאה למתפרצת שהסתיימה בכדור רוחב של גארדל לקאיודה. האחרון דחק מקרוב פנימה. 0:1 לסיבאספור.

בדקה ה-65 ערכה מכבי חילוף כפול. אלכסנדר פשיץ' ערך את הבכורה שלו במכבי, כשהחליף את איתי שכטר. קנדיל פינה את מקומו לטובתו של איל גולסה. 

2 דקות בלבד חלפו מהחילוף הכפול של דוניס ובהתקפה נהדרת של מכבי שהחלה בכדור מצד לצד של פרץ לריקן ורוחב של ריקן לגולסה, הסתיימה בעבירה של קמארה על הקשר. השופט פסק על כדור עונשין מ-11 מטרים וגם הניף את הכרטיס הצהוב השני לקמארה שהותיר את סיבאספור ב-10 שחקנים. דן ביטון דייק מהנקודה הלבנה ואיזן ל-1:1.

בדקה ה-74 התקפה נהדרת נוספת של מכבי המשיכה בדאבל פס בין ריקן לפרץ. האחרון בעט מ-7 מטרים כדור שסאמסה הדף, אך עט על הריבאונד והפך את התוצאה. 1:2 למכבי!

מכבי המשיכה לשמור על התוצאה עד סיום המשחק ורשמה ניצחון שני בשלב הבתים ומאזן מושלם בתום שני מחזורים.