0:0 בין מכבי להפועל ב"ש


הכדורגל הישראלי חזר אחרי פגרה ארוכה למשחק שהוקדם מהמחזור החמישי בו מכבי אירחה את הפועל באר שבע. הצהובים קיוו לרשום ניצחון ראשונה העונה בליגה אך נתקלו ביריבה ששמרה היטב על שערה. בסיום 90 דקות ראשונות אחרי חודש בלי כדורגל שתי הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות.

פרי גיים

גאורגיוס דוניס ערך מספר שינויים בהרכב מזה שפתח במשחק נגד קרבאח בליגה האירופית. המאמן היווני המשיך במערך של שלושה בלמים כשלואיס הרננדס ערך את הבכורה בהרכב של הצהובים לצידם של טיבי וייני. קנדיל וסבוריט פתחו בכנף. עדן קארצב שב להרכב על חשבונו של דן גלזר ופתח לצידם של גולסה ודן ביטון. יונתן כהן וניק בלקמן פתחו בחלק הקידמי.

מחצית ראשונה

אחרי 10 דקות של שליטה צהובה, דן ביטון היה הראשון שכמעט והכניע את לויטה בבעיטה מ-20 מטרים שחמקה סמוך לקורה. מכבי המשיכ הלחפש את השער הראשון אבל מצאו את לויטה מוכן לנגיחה מ-5 מטרים של קנדיל.

ככל שחלפו הדקות המשחק הפך לשקול יותר ומכבי התקשתה להגיע למצבים ממשיים. מן העבר השני ב"ש חיפשה את הפירצה במתפרצות דרך ז'וסוואה ובדקה ה-38 עבירה מאחור של סבוריט סמוך לרחבה הובילה לכדור חופשי מסוכן. ז'וסוואה ניגש לכדור הופשי שחמק סנטימטרים מהקורה של טננבאום. בהמשך ז'וסוואה הספיק להדביק כדור למשקוף שערו של טננבאום שהצליח למנוע שער מהריבאונד של אגודלו. בסיום המחצית שת הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה ללא יתרון.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך דוניס שלושה חילופים בהרכב: איתי שכטר, אילון אלמוג ודור פרץ נכנסו על חשבונם של אייל גולסה, יונתן כהן וניק בלקמן.

הראשון שאיים על השער של ב"ש היה דו רפרץ שניסה את כוחו בבעיטה מ-18 מטרים בתום התקפה מתפרצת של מכבי.

בדקה ה-67 דוניס שינה את המערך של הצהובים ל-4 בקו האחורי כשהוציא את סבוריט והכניס במקומו את בן חיים. דקה לאחר מכן, בן ביטון בסיומה של התקפה מצד שמאל בעט כדור מ-16 מטרים סמוך לקורה של לויטה.

בדקה ה-73 ערכו הצהובים את החילוף האחרון במשחק שאבי ריקן נכנס על חשבונו של עדן קארצב. שתי דקות מאוחר יותר איתי שכטר רשם החמצה גדולה אחרי שדן ביטון מצא אותו חופשי ברחבה, אך שכטר ניסה בעיטה לפינה הקרובה והחמיץ את המסגרת. בסיום שתי הקבוצות נפרדו במשחק ללא שערים ובחלוקת נקודות.