מכבי נכנעה 3:2 לאשדוד בחוץ


פרי גיים
לוח המשחקים העמוס של מכבי תל אביב זימן הערב (שני) לאלופה משחק חוץ מול מ.ס אשדוד במסגרת המחזור ה-9 של ליגת הבורסה לניירות ערך. הצהובים הגיעו לאחר ה-1:1 מול קרבאח בליגה האירופית כשבאופק גם ממתין המשחק המכריע מול סיבאספור שיינעל את שלב הבתים.

המאמן גאורגיוס דוניס החזיר להרכב הפותח שלו את אלכסנדר פשיץ', שהוצב בחלק הקדמי לצד דן ביטון ויונתן כהן. בן ביטון קיבל את הקרדיט בעמדת המגן הימני, כאשר שרן ייני ולואיס הרננדס היו הפעם צמד הבלמים. 

מהעבר השני, אשדוד הגיעה כאשר היא עם מאזן של 12 נקודות, בדיוק כמו למכבי (אך עם משחק עודף). מאמנה רן בן שמעון בחר להציב בחוד את דין דוד, כשלצידו הזר פאהד באיו.

מחצית ראשונה 

המשחק נפתח עם דומיננטיות של מכבי שהצליחה להחזיק יותר בכדור ברבע השעה הראשונה. שחקניו של דוניס גם ייצרו איומים עם בעיטות של סבוריט ושל יונתן כהן מחוץ לרחבה, שלא מצאו את המסגרת.

למרות השליטה של מכבי, בדקה ה-20 אשדוד הצליחה לעלות ליתרון לאחר שדין דוד השתלט על כדור באיזור הרחבה, מצא במסירה את באיו שמול טננבאום שלח פנימה. כבר בדקה ה-27 מכבי ביצעה חילוף ראשון לאחר שבן ביטון נפצע ואיתן טיבי נכנס במקומו. דקה לאחר מכן גולסה הגיע למצב לא רע בתוך הרחבה אבל הבעיטה שלו הלכה החוצה. 

הצהובים ניסו לחזור למשחק ובדקה ה-35 הגיעו למצב טוב לאחר שכדור שנהדף מההגנה הגיע לדן ביטון שבעט ממצב קורץ החוצה. רגע לפני ההפסקה גם סבוריט הגיע למצב בעיטה מ-16 מטרים אבל ג'ראפי קלט את הכדור שלו. 

מחצית שנייה

האיום של הראשון של מכבי במחצית השנייה הגיע בדקה ה-50 אחרי שסבוריט התקדם ושלח כדור חזק שטס מעל המשקוף. הלחץ הצהוב נמשך ובדקה ה-53 כבר הגיע השיוויון. דן ביטון העלה כדור חופשי טוב, הרננדס הסתנן ומטווח קרוב שלח את הכדור לרשת – שער בכורה לבלם הספרדי במכבי. 1:1. 

מכבי חיפשה את המהפך, המשיכה לשחק בקצב גבוה ובדקה ה-59 גם כמעט כבשה לאחר שפרץ מצא את גולסה על סף הרחבה, אבל הקשר סחט הצלה מג'ראפי. אלא שהאלופה לא ויתרה. ריקן נכנס במקום פרץ בדקה ה-60 ודקה לאחר מכן שחקניו של דוניס גם פגשו את השני. פשיץ' השתחרר ברחבה ושלח למרכז, סבוריט המשיך עם מסירה משלו ויונתן כהן דחק פנימה מול שער חשוף. 1:2 למכבי. 

אשדוד לא נשברה ובדקה ה-69 הצליחה לחזור למשחק. זסנו קיבל את הכדור באגף ימין ושלח למרכז, שלומי אזולאי נותר פנוי מ-15 מטרים ועם כדור שטוח ומדויק הכניע את טננבאום. 2:2. 

הקצב הגבוה נמשך ובדקה ה-74 כהן יכול היה להשלים צמד לאחר הורדת כדור של סבוריט ברחבה אבל החלוץ בעט מ-7 מטרים מעל השער. 12 דקות לסיום אשדוד הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון. שוב כדור שהגיע מאגף ימין מצא את יחזקאל בפינה הרחבה, והוא המשיך עם בעיטה חדה ברגל שמאל לחיבורים הרחוקים. 2:3 לאשדוד. 

8 דקות לסיום מכבי ביצעה שני חילופים התקפיים כאשר בלקמן וגררו נכנסו במקום ייני וגלזר. הצהובים ייצרו לחץ כבד על השער של היריבה בדקות הסיום אך לא הצליחה למצוא שיוויון. 2:3 לאשדוד בסיום.