בדקה ה-98: 0:1 דרמטי למכבי על קריית שמונה


דרמה ענקית בבלומפילד הסתיימה בניצחון מוצדק בצהוב 0:1 על עירוני קריית שמונה. הצהובים שהופיעו למשחק עם פטריק ואן לוון על הקווים, אחרי הפרידה מגאורגיוס דוניס, ניצחו משער של דן ביטון אחרי כדור עונשין שנקבע לטובת הצהובים בדקה ה-98. עוד לפני כן, השופט שניר לוי, פסל שער של דור פרץ בטענה לנבדל.

פרי גיים
יממה לאחר הפרידה מגאורגיוס דוניס, מכבי תל אביב שבה הערב (חמישי) לאיצטדיון בלומפילד. האלופה אירחה את הפועל קריית שמונה למשחק במסגרת המחזור ה-12 של ליגת הבורסה לניירות ערך כאשר המנהל הביצועי פטריק ואן לוון חזר לקווים והדריך את הקבוצה במשחק.

ואן לוון, שמוקדם יותר העונה הוליך את הצהובים לזכייה בתואר אלוף האלופים, בחר לפתוח בהרכב שכלל שני בלמים – לואיס הרננדס ואיתן טיבי. דן גלזר שפתח על הספסל ב-0:0 מול בית"ר ירושלים חזר למרכז השדה ובחלק הקדמי הוצב אילון אלמוג בכנף, כאשר יונתן כהן ואלכסנדר פשיץ' משתפים איתו פעולה בחלק הקדמי. 

מחצית ראשונה

ההזדמנות הראשונה במשחק היתה שייכת לאורחת כאשר כבר בדקה ה-2 שכר קיבל את הכדור ברחבה במצב מסוכן, אבל יציאה טובה של טננבאום עצרה אותו. בדקה ה-13 מכבי ייצרה התקפה טובה שהסתיימה עם כדור רוחב של סבוריט שהורחק. 

שתי הקבוצות התקשו להגיע למצבי הבקעה ממשיים עד סיום המחצית. מכבי ניסתה למצוא פרצה מהאגפים, אך קריית שמונה הצליחה להצר את צעדיהם של יונתן כהן, איילון אלמוג וקנדיל ומנעו ממכבי מצבים. 

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא חילופים. אחרי דקות ראשונות עם שתי ניסיונות של קריית שמונה בבעיטות מחוץ לרחבה מכבי השתלטה על מרכז המגרש וניסתה למצוא שוב את הפירצה דרך האגפים, אך חוסר דיוק במסירה האחרונה מנעו את השער הראשון.

מכבי ערכה שני חילופים ראשונים בדקה ה-68. טל בן חיים ודן ביטון נכנסו במקומם של אייל גולסה ואיילון אלמוג. בדקה ה-74 רשם קנדיל החמצה ענקית אחרי שהשתלט על כדור ברחבה, השתחרר מהמגן שלו ובעט מ-6 מטרים מעל לשער.

בדקה ה-81 מהלך יפה של הצהובים הסתיים בבעיטה של יונתן כהן מתוך הרחבה אבל ברטקוס היה במקום. אחרי המהלך הזה יונתן כהן ופשיץ' פינו את מקומם לטובת כניסתם של איתי שכטר ומתן חוזז.

בדקה ה-89 דור פרץ כבש שער יתרון מוצדק אחרי שעצר כדור ברחבה ובעט מ-5 מטרים פנימה. אלא שהשופט, שניר לוי, קבע אחרי בדיקת ואר כי פרץ היה בנבדל. כשהיה נראה שמכבי איבדה הזדמנות לנצח את המשחק פריצה של מתן חוזז מצד ימין גררה עבירה בתוך הרחבה. לוי תחילה פסק על כדור מתיבת החמש, אך התערבות נוספת של הואר קבעה כדור עונשין מוצדק מ-11 מטרים. דן ביטון תרגם את ההחלטה לשער ניצחון מתוק. 0:1 למכבי.