עולים על טיל: מכבי עולה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית! צפו


הישג גדול למכבי תל אביב! האלופה הישראלית העפילה הערב (חמישי) בפעם השנייה בתולדות המועדון לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית לאחר ניצחון ביתי 0:1 על סיבאספור במשחק מותח במסגרת המחזור ה-6 והאחרון של שלב הבתים. בעקבות התוצאה מכבי סיימה במקום השני בבית עם 11 נקודות, כאשר הטורקים נורתרו על 6 בלבד.

פרי גיים
ערב המשחק מכבי דורגה במקום השני בבית עם 8 נקודות, כאשר סיבאספור במקום השלישי עם 6 נקודות. הצהובים ידעו שהם זקוקים לפחות לתיקו כדי להבטיח את המקום השני שמקנה גם את הכרטיס לשלב הבא. 

אחרי שנעדר מה-1:1 נגד קרבאח בשל הרחקה, אנריק סבוריט שב להרכב של מכבי. המאמן גאורגיוס דוניס החליט לעלות במערך של 4 שחקני הגנה, כאשר צמד הבלמים היו לואיס הרננדס ואיתן טיבי. בחלק ההתקפי הציב דוניס את דן ביטון, יונתן כהן ואלכסנדר פשיץ'. 

מנגד, הטורקים חווים בימים אלה התפרצות קורונה בקבוצה והגיעו לישראל ללא המאמן ריזה צ'לימבאי, כאשר מי שהחליף אותו על הקווים ההיה עוזרו. סיבאספור גם הגיעה לישראל עם סגל של 14 שחקנים בלבד, אך למרות זאת כוכביה הגדולים פתחו בהרכב שכלל בחלק ההתקפי את מקס גראדל, מוסטפה יאטאברה ולארי קאיודה. 

מחצית ראשונה 

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה זהירה יחסית, אך בדקה ה-8 מכבי הגיעה לחצי מצב ראשון לאחר שפרץ חדר לרחבה, ניסה לעבור את השוער אבל מזווית קשה המשיך עם הכדור החוצה. בדקה ה-28 הגיע גם הבעיטה הראשונה של אחת מהקבוצות לעבר השער עם ניסיון של כהן ממרחק שהלך לידיו של השוער סמאסה. 

בשליש האחרון של המחצית ראינו את סיבאספור יוצאת קדימה יותר ומצליחה להחזיק בכדור, אך גם היא וגם מכבי התקשו לייצר מצבים. רגע לפני ההפסקה (45) פעולה אישית של גראדל הסתיימה עם בעיטה מ-18 מטרים, אבל טננבאום היה במקום וקלט. 

מחצית שנייה

שני המאמנים לא ביצעו שינויים עם פתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-47 מכבי הגיעה למצב לא רע לאחר התקפת מעבר אבל הבעיטה של כהן הלכה החוצה. 8 דקות לאחר סיבאספור ייצרה התקפה מסוכנת שהסתיימה עם כדור רוחב חד של קאיודה, שחלף על פי השער. 

בדקה ה-62 מכבי ביצעה את החילוף הראשון כאשר אופיר דוידזאדה נכנס במקום ביטון. 4 דקות לאחר מכן גם הגיע שינוי על לוח התוצאות. סבוריט השתלט על כדור כ-40 מטרים מהשער, התקדם בצורה יפה ושיחרר טיל אדיר מ-18 מטרים שטס לרשת הטורקית. 0:1 למכבי. 

בדקה ה-73 דוניס ביצע שני חילופים נוספים כשבן חיים וריקן נכנסו במקום כהן וגולסה. בדקות הבאות המשחק התחמם כאשר השופט הרבה לשלוף כרטיסים לשחקני שתי הקבוצות. 5 דקות לפני הסיום דוניס סיים את מכסת החילופים כשבלקמן וייני נכנסו במקום פשיץ' וסבוריט.