על הניסים ועל הנפלאות: 3:4 למכבי על הפועל חיפה


אף אחד לא הכין את עצמו לערב כזה בבלומפילד. מכבי התייצבה למשחק אחרי הפסד לאשדוד במחזור האחרון. הפועל חיפה עלתה בתוך 26 דקות ליתרון כפול. יונתן כהן החזיר את הצהובים למשחק בדקה ה-32. במחצית השנייה פשיץ' כבש את שער השיוויון אבל דווקא חיפה החזירה לעצמה את היתרון בדקה ה-87. כשהכל היה נראה גמור, ריקן השווה שוב בדקה ה-89 ובדקה ה-94 כהן השלים את המהפך המיוחל והעניק למכבי 3:4 ענק.

פרי גיים

דוניס ערך שינוי במערך איתו פתחה מכבי את המשחק. שחר פיבן שב אחרי תקופת החלמה ארוכה מפציעה ברגלו וערך בכורה העונה במרכז ההגנה לצידם של טיבי, הרננדס ודוידזאדה.

בקישור פתחו גלזר וגולסה ובחלק הקידמי פתח דוניס עם ארבעה שחקנים: יונתן כהן, אילון אלמוג, איתי שכטר ואלכסנדר פשיץ'.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק עם לחץ על שערה של חיפה ובדקה ה-13 איתי שכטר היה קרוב לכבוש את הראשון במשחק אחרי שנגח מ-4 מטרים כדור שהרים משמאל אילון אלמוג, אבל קדוש היציאה ענקית הצליח לעצור את הכדור.

עברו 3 דקות וגם טיבי חילץ הצלה אדירה מקדוש אחרי שהדף נגיחה שהלכה לחיבורים. בדקה ה-19, בניגוד למהלך המשחק, שחר פיבן ביצע עבירה על גאנם ברחבה והפועל חיפה תירגמה כדור העונשין ליתרון. 0:1 להפועל חיפה.

בדקה ה-26 הפועל חיפה הכפילה את התוצאה משער של חנן ממן שמכדור רוחב כבש מ-5 מטרים. 0:2 להפועל חיפה.

בדקה ה-32 מכבי חזרה למשחק. התקפה של הצהובים מצאה את דור פרץ בתוך הרחבה, מקפיץ מעל לקדוש. הכדור נהדף מקו השער עד ליונתן כהן שמקרוב בעט לרשת העליונה. מכבי מצמקת ל-2:1.

כעבור דקה שכטר היה קרוב שוב עם הראש לכבוש, אבל הכדור שנגח חמק סמוך לקורה. הפועל חיפה רשמה החמצה גדולה בדקה ה-45 אחרי התקפה מתפרצת מצד ימין ובעיטה של גאנם מחוץ למסגרת. 

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה מכבי ערכה שלושה חילופים: ייני, גולסה וריקן נכנסו על חשבונם של פיבן, גלזר ואלמוג.

5 הדקות הראשונות של המחצית השנייה נפתח ובמטווח על שערו של קדוש כללו ניסיונות של פרץ וכהן שלא מצאו את המסגר, פשיץ' שנעצר על הקו וריקן שנעצר בקורת השער. מן העבר השני, גאנם כמעט וכבש את השלישי אחרי שכדור שבעט מהרחבה פגש את קורת שערו של טננבאום.

הלחץ של מכבי הניב את שער השיוויון בדקה ה-58. גולסה הרים כדור מצד ימין ופשיץ' התרומם מעל ההגנה וכבש. 2:2.

בדקה ה-80 שרק פוקסמן על כדור עונשין מ-11 מטרים אחרי טענה לנגיעת יד ברחבה של הפועל חיפה אך ביטל אחרי בדיקת ואר. דן ביטון וטל בן חיים נכנסו כדי לחזק את ההתקפה.

בדקה ה-87, שוב בניגוד למהלך המשחק, חיפה החזירה את היתרון אחרי נגיחה של פדידה מ-5 מטרים. 2:3 להפועל חיפה. כשהיה נראה שהמשחק גמור מכבי חזרה למשחק משער של אבי ריקן בדקה ה-89 אחרי שבעט מ-7 מטרים לפינה ופנימה. 3:3.

4 דקות בתוך תוספת הזמן הלא יאמן קרה. יונתן כהן חדר לרחבה והוכשל על ידי משפתי. הפעם השופט לא ניגש לואר ואיפשר לכהן לרשום מהפך מדהים. 3:4 למכבי!