לב של אלופה: 1:2 ענק למכבי על חיפה בדקה ה-90. צפו


איזה ערב היה לנו בבלומפילד! מכבי תל אביב הגיעה למשחק העונה השני נגד המוליכה מכבי חיפה שהפער בצמרת 8 נקודות והקרב על המשך המאבק בעיצומו. חיפה עלתה ליתרון משער עצמי (18) של פיבן. בן חיים החזיר את הצהובים למשחק  3 דקות מאוחר יותר. הדרמה הגדולה הייתה בדקה 93. חוזז הוכשל ברחבה ופשיץ' כבש, השלים מהפך מוצדק וניצח את המשחק.

ההרכב הפותח:

ואן לוון נאלץ להסתדר בסגל חסר ובחר לפתוח עם קו הגנה זהה לזה שפתח בניצחון על מכבי נתניה עם פיבן בעמדת המגן הימני. דן ביטון הצטרף לשלישיית הקישור יחד עם קארצב וגולסה. חוזז פתח לראשונה בהרכב לצידם של בן חיים ואיתי שכטר. 

מחצית ראשונה

המשחק נפתח עם לחץ גבוה של חיפה על שערו של טננבאום, אך בלי איומים ממשיים. 

בדקה ה-12 גרינפלד הורה על כדור עונשין מ-11 מטרים אחרי טענה לעבירה על אנריק סבוריט אבל אחרי התערבות ה-VAR הוא ביטל את ההחלטה. בדקה ה-18 חיפה עלתה ליתרון משער עצמי של שחר פיבן אחרי שניסיון הרחקה של שכטר פגע ברגלו של פיבן וחדר פנימה. 0:1 לחיפה.

3 דקות חלפו והתקפה נהדרת של הצהובים הסתיימה מבישול נהדר של חוזז מצד ימין שמצא את בן חיים שהגיע משמאל ובעט מהאוויר לפינה של כהן ופנימה. מכבי מאזנת ל-1:1.

בהמשך המחצית חיפה המשיכה לשלוט במרכז המגרש, אך התקשתה ליצר מצבים למעט בעיטה של שרי שמצאה את טננבאום מוכן. מן העבר השני ניסיונות של שכטר ובן חיים לנסות ולמצוא את ההגנה של חיפה לא מוכנה לא צלחו ושתי הקבוצות ירדו להפסקה בשיוויון.

מחצית שנייה

מכבי פתחה במחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-54, עדן קארצב שנפצע הוחלף ובמקומו נכנס דן גלזר.

בדקה ה-56 חזיזה כמעט ומצא את המסגרת של טננבאום בבעיטה מ-16 מטרים. מן העבר השני, בן חיים היה רחוק סנטימטרים בודדים מהקורה של כהן כשבעט מתוך הרחבה לפינה הימנית.

בדקה ה-67 ערך פטריק ואן לוון חילוף כפול: אנדרה ג'ראלדש נכנס במקומו של דן ביטון ואת אילון אלמוג במקומו של בן חיים. 

מכבי המשיכה לשלוט במשחק מפתיחת המחצית השנייה אבל ניסיונות של גולסה וגלזר מחוץ לרחבה מצאו את כהן מוכן בשער. ואן לוון ערך את שני החילופים האחרונים במשחק כשדוידזאדה ופשיץ' נכנסו על חשבונם של סבוריט ושכטר.

בדקה ה-90 פיבן כמעט וכבש את שער היתרון אך נגיחה שלו מהגבהה לרחבה נעצרה ברגע האחרון על ידי כהן שלא יצא טוב לכדור.

בדקה ה-92, כשהכל היה כבר נראה גמור, הלב של האלופה שוב עשה את זה. מתן חוזז פרץ בצד ימין לרחבה, חלף על פני המגן שלו והוכשל. פשיץ' ניגש לנקודה הלבנה ועשה את המהפך המיוחל. 1:2 למכבי! בסיום המשחק הפער צומצם ל-5 נקודות.