נחיתה רכה: 1:3 חשוב למכבי על אשדוד


פרי גיים

אחרי סיום הקמפיין האירופי מכבי תל אביב חזרה הערב (שני) לליגת הבורסה לניירות ערך. האלופה אירחה באיצטדיון בלומפילד את מ.ס אשדוד לקרב צמרת מסקרן בין השנייה לשלישית במסגרת המחזור ה-22. עוד לפני השריקה הנוכחים באיצטדיון כיבדו במחיאות כפיים את זכרו של רפי לוי ז"ל, חלוץ העבר האגדי של מכבי, שהלך בשבוע שעבר לעולמו בגיל 83. 

מבחינה מקצועית, פטריק ואן לוון נאלץ להסתדר הפעם ללא אלכסנדר פשיץ' שנמצא חיובי לקורונה ובמקומו פתח בחוד איתי שכטר. בנוסף, שרן ייני הוצב במרכז ההגנה לצד לואיס הרננדס, כאשר שחר פיבן פתח בחוליית הקישור מאחורי דור פרץ ואייל גולסה ואילו דן ביטון חזר גם כן ל-11. 

מהעבר השני אשדוד הגיעה כאמור כשהיא מדורגת במקום השלישי בטבלה. מאמנה רן בן שמעון הציב חלק קדמי שהורכב מדין דוד ופאהד באיו ואילו רועי גורדנה ומוסא בגאיוקו הובילו את הקישור של האורחת. 

מחצית ראשונה
בדקה ה-6 הגיעה ההזדמנות המשמעותית הראשונה של מכבי. ג'ראלדש פרץ מימין והעביר רוחב חד, אבל רגע לפני שביטון דחק לרשת התערבות של שחקן הגנה מנעה שער. מכבי המשיכה להיות דומיננטית והרבתה בחטיפות כדור בחלק המגרש של היריבה ובדקה ה-15 גם ניצלה זאת כדי לעלות ביתרון. מסירה של חוזז מצאה את ביטון ברחבה, הקשר בעט לקורה, אך עוד לפני שהגנת אשדוד הצליחה להרחיק גולסה התנפל על הכדור ומטווח קצר "תיקל" אותו לתוך הרשת. 0:1 למכבי. 

בדקות הבאות אשדוד ניסתה להיכנס למשחק ובדקה ה-24 גם הגיע למצב טוב, אך עבודת שוערות גדולה של טננבאום עצרה את דין דוד שקיבל הזדמנות מטווח קרוב. למרות משחק די שקול בהמשך המחצית, בדקה ה-37 מכבי ייצרה התקפה נהדרת שכללה חילופי מסירות מרשימים, אך בסופה הגנת אשדוד הצליחה להרחיק מסירה מסוכנת של ג'ראלדש לעבר שכטר. 0:1 למכבי בהפסקה. 

מחצית שניה
עם פתיחת המחצית השנייה אשדוד ביצעה שני חילופים כאשר בגאיוקו וכנעאן פינו מקום לבילו וטוריאל. 35 שניות לאחר מכן טוריאל הצעיר גם לא היה רחוק מכיבוש בנגיחה, אבל תגובה טובה של טננבאום עצרה אותו. בדקה ה-51 שכטר הגיע למצב לא רע ברחבה אבל שחקן הגנה של אשדוד שם את הרגל ומנע מהכדור שלו להגיע לשער. 9 דקות לאחר מכן הגיע תורו של ביטון לנסות בכדור חופשי, אך ג'ראפי היה במקום. 

בדקה ה-61 הגיע הזמן של ואן לוון לרענן את השורות עם חילוף משולש כשבן חיים, בלקמן וגלזר נכנסו במקום ביטון, שכטר ופיבן. אשדוד המשיכה לנסות לחזור למשחק ובדקות הבאות בעיטות של בילו וזסנו לא מצאו את המסגרת. מהעבר השני פעולה טובה של חוזז (69) הסתיימה עם בעיטה טובה, אבל ג'ראפי הצליח להדוף. דקה לאחר מכן הגיע זמנו של ריקן לקום מהספסל ולהחליף את גולסה. 

בדקה ה-74 חוזז כבר מצא את השער. זה התחיל עם שריקה לפנדל לזכות מכבי לאחר עבירה של באיו על פרץ ברחבה. חוזז היה האיש שלקח אחריות, נעץ את הכדור ברשת של ג'ראפי והעלה את מכבי ל-0:2. אשדוד לא ויתרה על המשחק ובדקה ה-81 הצליחה לאזן. מסירה של אזולאי הגיעה לגורדנה שירה כדור חזק מ-17 מטרים הישר לפינה העליונה.

דקה לאחר מכן ואן לוון ביצע חילוף נוסף כאשר בלטקסה נכנס במקום סבוריט. אשדוד המשיכה ללחוץ ובדקה ה-83 הצלה גדולה של טננבאום מנעה מסבטקוביץ' שער שיוויון. 

למרות לחץ כבד של אשדוד בדקות הסיום, דקה בתוך תוספת הזמן מכבי השיגה שער שלישי יקר. הצהובים יצאו למתפרצת, בלקמן מצא את חוזז וכדור רוחב שלו הגיע לריקן שדחק מקרוב את השלישי שסגר עניין. 1:3 חשוב מאוד למכבי בסיום.