בראש ובראשונה: 0:1 למכבי על הפועל כפר סבא


מכבי תל אביב ממשיכה לצבור נקודות במאבק הצמרת עם מכבי חיפה והערב (שבת) כבשה לראשונה העונה ובאופן זמני (חיפה תשחק ביום שני נגד בית"ר) את המקום הראשון בטבלה אחרי שגברה 0:1 על הפועל כפר סבא משערו של אלכסנדר פשיץ' (42). ביום חמישי יפגשו הצהובים את שחטאר דונייצק במסגרת סיבוב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

ההרכב הפותח

מכבי תל אביב עלתה עם מספר שינויים בהרכב של ואן לוון. דן גלזר נעדר בגלל צבירת כרטיסים צהובים ומי שתפס את מקומו היה שרן ייני. אבי ריקן המשיך לקבל קרדיט בקישור לצידו של דור פרץ. טל בן חיים, דן ביטון ואלכסנדר פשיץ' אישו את החלק הקדמי. 

מחצית ראשונה

מכבי שלטה בקצב המשחק משריקת הפתיחה וניסתה למצוא את הגנת כפר סבא לא מוכנה עם כניסות מהאגפים דרך ביטון ובן חיים.

פשיץ׳ (נגיחה) וריקן (בעיטה מ-16 מטרים) מצאו את שוער כפ״ס, איתמר ישראלי מוכן. ישראלי הציל את קבוצתו מספיגה בדקה ה-22 אחרי התה יוצאת מן הכלל של מכבי מצד שמאל. פרץ הכניס עומק לבן חיים שבנגיעה המשיך בהרמה מדוייקת לראשו של ריקן. האחרון נגח על דנינו וביטון המשיך בבעיטה מ-7 מטרים אבל שוער כפר סבא היה במקום.

השליטה של מכבי במגרש המשיכה להיות מוחלטת אבל השחקנים של ואן לוון התקשו למצוא את הרשת של ישראלי גם בהזדמנות של ריקן שבעט מ-5 מטרים כדור רוחב שקיבל מכיוון ומצא את ישראלי מוכן. פרץ נגח את הקרן שהרים ביטון אבל הכדור עלה מעל לשער.

בדקה ה-41 הלחץ של מכבי הניב פרי. התקפה מהירה של מכבי מצד שמאל הסתיימה בהרמה נהדרת של בן חיים ונגיחה של פשיץ׳ מ-5 מטרים פנימה. 0:1 למכבי! 

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה בדיוק כמו שסיימה את הראשונה. טל בן חיים הפך ליותר ויותר דומיננטי ויחד עם דור פרץ רשמו ניסיונות למצוא את השני אבל יכולת טובה של ישראלי וחוסר דיוק בבעיטה האחרונה מנעו להשיג את זה כבר ברבע השעה הראשונה.

ואן לוון ערך בדקה ה-65 שני חילופים כשמתן חוזז נכנס על חשבונו של בן חיים ואיתי שכטר במקום פשיץ'.

מכבי המשיכה לתקוף מצד שמאל עם חוזז בניסיון למצוא את הפרצה מהאגפים. ביטון רשם החמצה ענקית כשבעט מתוך הרחבה מעל לשער של ישראלי אחרי רוחב שהעביר חוזז. גם ריקן כמעט ומצא את השני בבעיטה מחוץ לרחבה.

בדקה ה-79 ריקן וייני פינו את מקומם לטובת כניסתם של גררו ופיבן. בהמשך גם בלטקסה נכנס במקומו של דן ביטון אבל זה לא עזר לצהובים לכבוש את השני.