מכבי וחיפה נפרדו ב-1:1 בסמי עופר


מכבי תל אביב שמרה על המקום הראשון בתום משחק הצמרת הראשון של הפלייאוף העליון, כשסיימה ב-1:1 בסמי עופר נגד מכבי חיפה. הצהובים נקלעו לפיגור מוקדם משער של פלאניץ' בדקה ה-17. גררו, שנכנס עם פתיחת המחצית השנייה, איזן את התוצאה בדקה ה-50. ניק בלקמן ספג כרטיס צהוב שני ומכבי נותרה ב-10 שחקנים החל מהדקה ה-70.

הרכב פותח:

ואן לוון בחר לפתוח במשחק הצמרת הראשון של הפלייאוף העליון שלושה שינויים בהרכב מזה שפתח בניצחון על ב"ש בשבת. איתן טיבי שב להרכב לצידם של סבוריט, הרננדס וג'ראלדש. ריקן פתח בקישור יחד עם ייני ודור פרץ. בהתקפה מתן חוזז שב להרכב ופתח יחד עם טל בן חיים וכובש הצמד במשחק האחרון, ניק בלקמן.

דן גלזר שב לסגל הקבוצה אחרי תקופת החלמה ארוכה ופתח על הספסל.

מחצית ראשונה

ארי 5 דקות ראשונות של גישושים מכבי הייתה הראשונה שאיימה על שערו של ג'ק כהן בבעיטה של חוזז מחוץ לרחבה שעלתה מעל לשער. מכבי המשיכה להניע כדור בצורה מסודרת וכעבר שתי דקות ריקן מצא את עצמו חופשי מ-7 מטרים לכדור רוחב של חוזז אבל הכדור שלו חמק מהקורה של כהן.

בדקה ה-14 דניאל טננבאום עמד לראשונה מול איום על שערו כשדולב חזיזה ניסה את כוחו מ-18 מטרים, אבל השוער היה במקום.

בדקה ה-17 מכבי חיפה עלתה ליתרון אחרי כדור חופשי שהעלה אצילי לרחבה של הצהובים, פלאניץ' התרומם מעל להגנה ונגח פנימה. 0:1 לחיפה.

בדקה ה-25 דור פרץ היה קרוב לכבוש את שער השיוויון אבל הבעיטה שלו מ-20 מטרים חלפה סמוך למשקוף שערו של כהן. מכבי המשיכה לחפש את שער השיוויון, אך ללא הצלחה ובסיום המחצית הראשונה הצהובים ירדו בפיגור להפסקה.

מחצית שנייה

מכבי ערכה חילוף ראשון עם פתיחת המחצית השנייה כשגררו נכנס על חשבונו של חוזז. בתוך דקה הצהובים היו קרובים לשער השיוויון בפעם הראשונה עם רוחב של גררו שלא מצא כתובת צהובה ודקה לאחר מכן עם בעיטה של ריקן שחלפה על פני ג' כהן אבל ערד הציל את חיפה מהקו.

הפתיחה הסוערת של מכבי הניבה פרי בדקה ה-50. פריצה נהדרת של פרץ שהשאיר כדור עומק לגררו והחילוף של ואן לוון דייק לפינה ופנימה. מכבי איזנה ל-1:1.

בדקה ה-61 ערך ואן לוון חילוף שני מאולץ כשטל בן חיים נפצע ויצא ועדן קארצב החליף שותו. קארצב היה קרוב לכבוש כבר בנגיעה הראשונה שלו בכדור, אבל הבעיטה שלו מ-16 מטרים נעצרה אצל ג'ק כהן.

בדקה ה-71 מכבי הכניסה למשחק את דם גלזר ומאור קנדיל על חשבונם של ג'ראלדש ושרן ייני. בדקה ה-75, בלקמן הותיר את מכבי בעשרה שחקנים אחרי שספג בתוך 2 דקות שני כרטיסים צהובים. בדקה ה-83 אופיר דוידזאדה נכנס על חשבונו של אבי ריקן בחילוף האחרון של הצהובים.

בדקה ה-90 של המשחק אוואד מצא את עצמו חופשי לנגיחה מ-6 מטרים אבל טננבאום היה במקום כדי למנוע את שער היתרון של הירוקים. בסיום המשחק שתי הקבוצות נפרדו בתיקו 1:1.