מכבי נפרדה ב-1:1 עם מ.ס אשדוד


מכבי תל אביב איבדה הערב 2 נקודות במאבק הצמרת אחרי שנפרדה בתיקו 1:1 עם מ.ס אשדוד. יעקב בריהון (48) העלה את האורחים ליתרון אחרי שניצל טעות בהגנה של הצהובים. סבוריט (71) איזן וקבע את תוצאת המשחק.

עוד לפני שריקת הפתיחה התקיים טקס הוקרה לקבוצה שזכתה באליפות בעונת 1991-92 וסיימה 13 שנים עקרות מזכייה בתואר. שחקני הסגל עלו לכר הדשא עם חולצות הרטרו מאותה העונה, כשהמאמן, אברם גרנט, שאינו בארץ, העביר מסר בוידאו בו הודה לכל מי שהיו חלק מאותה עונה מופלאה.

הרכב פותח:

ואן לוון ערך מספר שינויים בהרכב מזה שפתח בניצחון על מכבי פתח תקווה. מתן בלטקסה פתח במרכז ההגנה לצידם של הרננדס, סבוריט וג'ראלדש ששב גם הוא להרכב. ייני, ריקן ופרץ פתחו בקישור. חוזז, אלמוג ופשיץ' פתחו בחלק הקידמי.

מחצית ראשונה

אחרי דקות ראשונות בהן אשדוד ניסתה למצוא את ההגנה לא מוכנה, מכבי החלה להשתלט על מרכז המגרש ובדקה ה-20 רשמה שני ניסיונות של הרננדס בנגיחה וסבוריט בבעיטה, שנעצרו אצל ג'רפי.

מכבי המשיכה לשלוט במגרש, אך התקשתה ליצר מצבים בעיקר בגלל חוסר דיוק בחלק הקידמי. עם סיום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה אשדוד ניצלה טעות בהגנה של הצהובים ואיבוד כדור של חוזז. בריהון פרץ לרחבה ובעט לפינה ונימה. 0:1 לאשדוד. אשדוד ניסתה למצוא את השני במתפרצת נוספת, אבל בעיטה של צבטקוביץ' חילצה הדיפה נהדרת של טננבאום.

בדקה ה-56 ערך ואן לוון שני חילופים. יונתן כהן, לראשונה מאז הפציעה ברגלו, נכנס על חשבונו של מתן חוזז. אודוארדו גררו נכנס במקום אילון אלמוג. 

מכבי החלה ללחוץ את שערו של ג'רפי והייתה קרובה לשיוויון, כשבעיטה של ריקן נעצרה בקורה של אשדוד. בהמשך גם ייני פינה את מקומו לטובת עדן קארצב. מכבי המשיכה ללחוץ ובדקה ה-71 רשמה את שער השיוויון שכולו נחישות. פשיץ' התקשה להשתלט על כדור ברחבה אבל סובריט שהגיח מאחור נכנס עם הכדור עד השער. מכבי משווה ל-1:1.

בדקה ה-74 מכבי ערכה שני חילופים התקפיים, כשאיתי שכטר נכנס במקומו של פשיץ' ודן ביטון על חשבונו של ריקן. מכבי כמעט ורשמה את המהפך עם נגיחות של כהן ופרץ שלא מצאו את המסגרת ובעיטה של קארצב שחמקה סמוך לקורה. בסיום נפרדו שתי הקבוצות בחלוקת נקודות.