מכבי הפסידה 4:2 לנתניה


לא כך קיוותה מכבי תל אביב לחזור מהפגרה. הקבוצה של פטריק ואן לוון הפסידה הערב 4:2 למכבי נתניה במשחק החוץ שנערך במסגרת המחזור ה-6 בליגת הבורסה לניירות ערך. פריצה (9) העלה את מכבי ליתרון ראשון והחזיר את היתרון גם אחרי שנתניה איזנה. אבל קבוצתו של בני לם חזרה למשחק במהלך המחצית השנייה משער של יניב מזרחי. גויאגון השלים את המהפך וזלטנוביץ' קבע את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה. הרננדס הותיר את מכבי ב-10 שחקנים.

הרכב פותח

הקפטן שרן ייני פתח במרכז ההגנה לצידו של לואיס הרננדס, ג'ראלדש וסבוריט. ואן לון ערך שינוי בקישור שפתח עם גלזר, עדן שמיר ודן ביטון. באגפם שיחקו קובאס וקניקובסקי ובחוד ההתקפה פתח פריצה.

איל גולסה חיכה להזדמנות שלו על הספסל כמו גם אדוארדו גררו שנחת אחרי ששהה עם נבחרת פנמה בפגרת הנבחרות.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח באופן שקול כשנתניה ניסתה להפתיע את ההגנה של ואן לוון אך למעט בעיטה אחת לא סיכנה את שערו של פרץ. מן העבר השני, דן ביטון הגיע כבר אחרי 3 דקות להזדמנות ראשונה שמצאה את דני עמוס מוכן.

שער היתרון של מכבי לא איחר להגיע ובדקה ה-9 סטיפה פריצה העלה את מכבי ליתרון אחרי הגבהה של ג'ראלדש שעלתה מעל לעמוס ומקרוב החלוץ כבש את שער היתרון. 0:1 למכבי!

פריצה כמעט והכפיל את התוצאה אחרי שכבש בדקה ה-13 שער שבוטל בטענת נבדל. מכבי המשיכה ללחוץ וגם קובאס היה קרוב להבקיע את השני אחרי כדור עומק נהדר שהכניס לו קניקובסקי אבל הבעיטה שלו הייתה חלשה.

דווקא אחרי דקות טובות של מכבי מכבי נתניה זכתה לכדור חופשי מצד ימין אחרי עבירה של סבוריט. המארחים תרגמו את הכדור החופשי לתרגיל שהסתיים בבעיטה של אנו לפינה השמאלית של פרץ ופנימה. 1:1.

חלפו שתי דקות בלבד ומכבי החזירה את היתרון. התקפה של הצהובים משמאל הסתיימה בהרמה מדוייקת של קניקובסקי לראשו של פריצה שמ-6 מטרים נגח את השני שלו במשחק. 1:2 למכבי!

מחצית שנייה

ואן לוון ערך שני שינויים עם פתיחת המחצית השנייה. איל גולסה ואדוארדו גררו נכנסו במקומם של ביטון וקובאס. גולסה היה קרוב לכבוש את הראשון שלו העונה 2 דקות אחרי כניסתו כשהבעיטה שלו מתוך הרחבה מצאה את עמוס מוכן.

בדקה ה-53 יניב מזרחי מצא את ההגנה של מכבי לא מוכנה וכבש שער שיוויון, אך אחרי התערבות הואר השער נפסל בטענה לנבדל. 7 דקות מאוחר יותר מזרחי מצא שוב את השער של פרץ, הפעם במספרת מ-6 מטרים. 2:2.

2 דקות לאחר מכן, נתניה השלימה את המהפך אחרי מתפרצת של נתניה שהסתיימה בפריצה של גויאגון לרחבה ובעיטה לפינה הרחוק ופנימה. 2:3 לנתניה.

בדקה ה-74 ערך ואן לוון שני חילופים נוספים: חלאילה נכנס במקומו של פריצה ודוידזאדה במקומו של שמיר. בדקה ה-76 לואיס הרננדז הותיר את מכבי ב-10 שחקנים אחרי עבירה ברחבה על יניב מזרחי. זלטנוביץ' דייק מהנקודה הלבנה והעלה את נתניה ליתרון 2:4. מיד אחרי ההרחקה נכנס עידן נחמיאס למשחק במקומו של גבי קניקובסקי.

בדקה ה-95 רז שלמה ספג את הכרטיס הצהוב השני אחרי עבירה על חלאילה והותיר את נתניה ב-10 שחקנים לדקה האחרונה במשחק.