תמיד פה: 1:3 למכבי על חיפה בסמי עופר


מכבי תל אביב יצאה למפגש האחרון עם מכבי חיפה לעונת 21/22, כשהתארחה הערב (שלישי) בסמי עופר במסגרת המחזור ה-34 של ליגת הבורסה לניירות ערך.

הצהובים של קרסטאיץ' הגיעו למשחק אחרי הניצחון על מכבי נתניה שלושה ימים לפני כן, גם כן בסמי עופר במסגרת עונש הרדיוס שספגה הקבוצה. המאמן פתח עם מספר שינויים בהרכב מזה שפתח במשחק בשבת:

דניאל פרץ פתח בשער כשבקו ההגנה פתחו, אנדרה ג'אראלדש, אנריק סבוריט, עידן נחמיאס ומתן בלטקסה. בקישור נעדר דן גלזר המוצהב ואת מקומו תפס עדן שמיר לצידם של איל גולסה וגבי קניקובסקי. השלישייה הקידמית כללה את אילון אלמוד, ברנדלי קובאס ובחוד, סטפה פריצה.

מחצית ראשונה:

אחרי דקות ראשונות של גישושים רשמה מכבי הזדמנות ראשונה עם בעיטה של קניקובסקי מ-16 מטרים אחרי הרמה מצד ימין, אבל הכדור חמק מהמסגרת. דקה לאחר מכן אלמוג בפריצה לרחבה הוכשל על ידי רודריגס, אך לייבה גם אחרי בדיקת VAR הורה להמשיך ולא שרק לפנדל.

מן העבר השנידין דוד כמעט וניצל טעות של קובאס ואיבוד כדור במרכז המגרש כשרץ חופשי מול פרץ אך בעט מחוץ למסגרת.

בדקה ה-21 חזיזה מצד שמאל ניסה להכניס כדור עומק לדוד שהיה בנבדל. הכדור אמנם נכנס לשער בלי נגיעה של דוד שלא הגיע אליו אבל הקוון הניף את הדגל והשער נפסל. 

מן העבר השני, התקפה של הצהובים מצד שמאל הובילה את הכדור לאלמוג, שחלף על פני פלאיניץ' והרים כדור מדוייק לראשו של פריצה שנגח מ-5 מטרים פנימה. 0:1 למכבי!

בדקה ה-27 דניאל פרץ רשם את אחת מההצלות הגדולות העונה אחרי שחזיזה מצא את דוד על תיבת החמש, האחרון נגח למרכז השער אבל פרץ היה במקום ומנע מחיפה שער שיוויון. חיפה המשיכה ללחוץ ומשקוף שערו של פרץ הציל שוב את הצהובים אחרי בעיטה של חזיזה מתוך הרחבה.

עד סיום המחצית חיפה אמנם עוד לחצה, אך לא הגיעה למצבים מסוכנים ומכבי התקשתה לנצל את ההגנה החשופה של הירוקים.

מחצית שנייה

מכבי חיפה ניסתה לפתוח את המחצית השנייה כמו שסיימה את הראשונה עם לחץ על שערו של פרץ, אבל בעיטה של אצילי מחוץ לרחבה לא מצאה את המסגרת. בדקה ה-52 גולסה חילץ כדור במרכז המגרש שהגיע לקובאס והמשיך לקניקובסקי. האחרון העביר רוחב לפריצה שכבש, אבל השער נפסל אחרי התערבות ה-VAR בטענה לעבירה של גולסה על ג'אבר בחילוץ הכדור.

בדקה ה-62 פרץ רשם עוד הצלה ענקית אחרי בעיטה מ-7 מטרים, אבל שרי שקיבל את הכדור על קו 16 מטרים בעט לפינה והפעם הכניע את פרץ. חיפה איזנה ל-1:1.

בדקה ה-64 ערך קרסטאיץ' שני חילופים שג'ורג'ה יובאנוביץ' נכנס במקומו של פריצה, ואוסקר גלוך נכנס במקומו של אילון אלמוג. בדקה ה-74 אבי ריקן נכנס במקומו של עדן שמיר.

גלוך שנכנס הוסיף טכניקה בהתקפה של הצהובים ומהלך שלו מצד שמאל מצא את ריקן שבעיטה שלו מ-16 מטרים מצאה את משפתי מוכן.

בדקה ה-83 כדור שהוגבה לרחבה לכיוונו של סבוריט ננגח על ידי אלפונס שביצע במקביל עבירה על המגן. בתום התערבות של ה-VAR פסק לייבה על כדור עונשין מ-11 מטרים. יובאנוביץ' דייק מהנקודה הלבנה. 1:2 למכבי!

לייבה הוסיף 7 דקות למשחק ובתוך תוספת הזמן, מתפרצת של מכבי הסתיימה בבישול של ריקן לגלוך שמתוך הרחבה דייק לפינה הימנית ופנימה. 1:3 למכבי!

בסיום מכבי רשמה ניצחון גדול בסמי עופר על מכבי חיפה.