מכבי העפילה לסיבוב המוקדמות ה-3


פרי גיים

מכבי תל אביב קיימה הערב (חמישי) את המשחק האירופי הראשון של העונה באיצטדיון בלומפילד. עם יתרון של 0:3 מהמשחק הראשון, הצהובים אירחו את זירה מאזרבייג'אן למשחק הגומלין במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג.

מכבי הגיעה למשחק בידיעה כי המנצחת במפגש הכפול תפגוש את אריס סלוניקי מיוון. על הדשא, המאמן ולדימיר איביץ' החזיר להרכב הפותח את עידן נחמיאס, שהוצב לצד שרן ייני במרכז ההגנה בעוד אנריק סבוריט חזר לעמדת המגן השמאלי. בחלק הקדמי קיבל את המקום מתן חוזז שצוות לצד ברנדלי קובאס והחלוץ ג'ורג'ה יובאנוביץ'.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח די כצפוי עם שליטה של מכבי שהחזיקה יותר בכדור. בדקה ה-13 הצהובים גם הגיעו להזדמנות משמעותית ראשונה אחרי שייני שלח את את קובאס לעומק אבל הקיצוני החמיץ באחד על אחד קורץ מול השוער. 13 דקות עברו ומכבי הגיעה להזדמנות נהדרת נוספת, הפעם לאחר כדור חופשי בסיומו ייני ניצב בעמדה טובה אבל בעט מ-10 מטרים החוצה.

מכבי המשיכה לחפש שער ובדקות הבאות הפעילה את שני המגינים, ג'ראלדש וסבוריט שהעבירו כדורים לרחבה בסיום התקפות מסוכנות אך ללא שהצהובים מצאו את המסגרת. 3 דקות לפני ההפסקה מכבי יצאה למתפרצת טובה בהובלת קובאס, שמצא את יובאנוביץ'. הסרבי ניסה לסיים בבעיטה עם החיצון מזווית מעט קשה אבל השוער קלט.

מחצית שנייה

קובאס גם היה אחראי להזדמנות הראשונה של מכבי בחצי השני לאחר שהשתחרר על סף הרחבה ושלח כדור חזק שנהדף על ידי השוער. בדקה ה-53 גם חוזז ניסה את מזלו עם בעיטה ממרחק שלא פיספסה בהרבה את המסגרת. גם זירה הרשתה לעצמה לצאת קדימה יותר במטרה להשיג שער במפגש והאיש המסוכן שלה היה קייטה שקיבל הזדמנות לא רעה (56) אבל בעט החוצה.

בדקה ה-58 איביץ' החל לרענן את השורות וביצע שני חילופים כאשר חוזז וקניקובסקי פינו לאלמוג וגלוך. 19 דקות לסיום מכבי הגיעה למצב קורץ נוסף הפעם לאחר הגבהה של קובאס, אבל הנגיחה של ייני לא היה מספיק מדויקת.

רבע שעה לפני הסיום אוהדי מכבי קיבלו בתשואות את ניר ביטון כשעלה לבכורה והחליף את עידן נחמיאס. איביץ' ניצל את הפעימה כדי לבצע חילוף נוסף כגלזר עלה במקום גולסה. 2 דקות לאחר מכן מכבי גם הגיעה להזדמנות נהדרת אחרי שרוחב של קובאס הגיע לואן אובריים, הקשר בעט מ-10 מטרים אבל הצלה של השוער מנעה כיבוש. עד לסיום נשמרה התוצאה המאופסת בדרך ל-0:0 שהבטיח למכבי את הכרטיס לשלב הבא עם 0:3 בסיכום. בשלב הבא ייפגשו הצהובים את אריס סלוניקי מיוון.